GPF1_Canada

GP Kanady 2017

Štítky: GP Kanady Zveřejněno 5. 06 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP KANADY 2017:

9. 6. 16:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
9. 6. 20:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
10. 6. 16:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
10. 6. 19:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
11. 6. 19:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
11. 6. 20:00 – GP KANADY (Sport 2)

GP Kanady – živě z padoku

Živě komentovaný přenos začal: 08/06/2017 18:21 a skončil: 11/06/2017 22:27

  • 22:26 pm
    Pokud jste vydrželi až do teď, patří vám upřímný obdiv. Díky za pozornost a dobrou noc! 😉 U ohlasů se sejdeme zase za dva týdny při GP v Baku. Věřte ale, že mnoho zajímavého se webu GPF1 objeví už během dnešního rána. 🙂
  • 22:25 pm
    Ohlasy z Kanady uzavřeme Lancem Strollem, který dvěma body překonal svoje letošní dosavadní trápení. „Bylo to pro mě těžké období, těžký start do sezony, ale věděli jsme, čeho jsme schopni. Je to speciální den mnoha způsoby. Je o tom mít čistý víkend, solidní závod, dobré vyvážení a komunikaci. Bylo zvláštní, být schopný předjíždět. Někdy jsou závody nuda a vy dojedete, kde jste startovali. Tak to dnes nebylo, měl jsem třeba skvělou bitvu s Fernandem Alonsem! Nikdy jsem nepochyboval, že dokážu získat body. Jsme daleko od toho být perfektní, ale vím, že naše tempo může být dobré, pokud vše dáme dohromady. Po prvních bodech to ale nebude snazší. Stále ná
  • 22:03 pm
    Hned dvojí zklamání si v Kanadě prožívá Fernando Alonso, který ještě dvě kola před cílem jezdil na desátém, bodovaném místě. Než selhal motor Honda. „
    Závod jako takový byl sám o sobě těžký kvůli nedostatku výkon. Všichni nás předjížděli uprostřed rovinky. Někdy to bylo až nebezpečné s ohledem na rozdíl v rychlostech. Nejen, že jsme dneska ztratili body, ale ztratíme i další závod. Jenson v Monaku měnil motor, a ten teď musíme vyměnit. Takže v Baku budeme startovat poslední. A to není rozhodně hezké.“
  • 21:56 pm
    I přes rychlostní deficit se Red Bull v Kanadě podařilo dojet na stupních vítězů. Třetí místo bral Daniel Ricciardo. „Dneska jsem se bavil, až když jsem viděl cílovou vlajku. Celý závod jsem se musel bránit... nebyli jsme tak rychlí a byl jsem pod tlakem, takže jsem nemohl chybovat. Ale byla to i zábava, užil jsem si to a je skvělé být na pódium.“
  • 21:51 pm
    Kdo po závodě nebyl spokojený, to byl pochopitelně Max Verstappen, který musel v úvodu odstoupit pro technické potíže. „Je to absolutně pitomé! Najednou jsem ztratil všechen výkon. Chtěl jsem znovu akcelerovat a všechny kontroly zhasly. Nemohl jsem ani mluvit před rádio, nic. Je to velký pech, hlavně když jste druzí. Start byl super, neprotočila se mi kola. Myslím, že to byl nejlepší start od doby, co jsem v Red Bullu. Ani jsem si nevšiml kontaktu s Vettelem. Víte, že auto není dost dobré na druhé místo, ale dokázal jsem si ho držet, těžko se tu předjíždí. A nakonec nemám nic. To je na nic.“
  • 21:41 pm

    Chybět nesmí ani hodnocení Kimiho Räikkönena: „Měli jsme dobrou rychlost po druhém pit stopu a dostával jsem se ke skupince přede mnou, když odešly brzdy. Nebyl to lehký den, prvních pár kol bylo obtížných. Neměl jsem dobrý start, pak už bylo těžké předjíždět. Jak jsme změnili taktiku, ihned jsme měli lepší rychlost, ale pak přišly problémy s brzdami... tak to chodí.“
  • 21:37 pm
    Sebastian Vettel tvrdí, že kdyby byl závod o kolo delší, dojel by na "bedně". „Chtěl jsem trofej a nezískal nic. Začátek nevyšel podle našich plánů, ale stále jsem se mohl probojovat až na pódium. Škoda, že se nejelo o kolo víc... Ke startu: Tři vozy vedle sebe do první zatáčky, to nemohlo fungovat. Možná jsem mohl lépe odstartovat. Zasekl jsem se za Lewisem, takže jsem nemohl brzdit déle, jinak bych ho trefil. Vlevo byl Valtteri, vpravo najednou Max. Přejel mi křídlo, což neuděláte úmyslně, protože z toho můžete mít defekt. Byla to smůla a já to odnesl.“
  • 21:34 pm
    Podle vyjádření Carlose Sainze se zdá, že incident po startu byl prostě jen smolný. „„Měl jsem solidní start, projel jsem kolem Alonsa a snažil se o nejlepší stopu do šikany. Vůbec jsem si nevšiml haasu vedle mě, měl jsem ho v mrtvém úhlu. Dotkli jsme se a pak už jsem byl jen pasažérem. Odnesl to Felipe, který byl dnes vyjma mě a Romaina asi pilot s největší smůlou. Když jsem vyjížděl ze zatáčky, hlídal jsem si renault a další dva nebo tři vozy. A najednou jsem tam měl Romaina. Je to smůla, ale nemohl jsem udělat nic víc.“
  • 21:13 pm

    Rozhořčený byl po závodě Grosjean, jehož před třetí zatáčkou z trati vypoklonkoval Carlos Sainz. „Není moc co říct. Byl jsem na vnitřku, Carlos na vnějšku a dvakrát zatočil doprava. Poprvé mě vytlačil na trávu, ale vrátil jsem se. Podruhé už mě trefil. Bylo to hodně nebezpečné. Naštěstí se toho ve třetí zatáčce nestalo víc. Mohlo to skončit totiž hodně špatně.“
  • 21:00 pm
    S Pérezovým chováním pochopitelně nebyl spokojen právě Ocon, který stejně jako jeho kolega nakonec ztratil pozici ve prospěch Vettela. „Celkově to byl skvělý závod, ale byla škoda, že jsem nedostal šanci předjet Ricciarda. Myslím, že jsem na to měl tempo, stupně vítězů dnes byly možné. Ale takové je někdy závodění. Musíme si promluvit o tom, co se stalo.“ S tím souhlasí i Pérez, který navrhuje, aby pro tuto situaci byl příště vypracován plán. Jeho tvrzení o tom, že oba jezdci mají za úkol co nejlepší výsledek pro tým, je ale přece jen úsměvné...

Co jste (možná) nevěděli o Velké ceně Kanady

Historie GP Kanady

Kanadská Grand Prix patří každoročně mezi největší perly kalendáře formule 1. Těší se velké oblibě ze strany fanoušků, jezdců, týmů a vlastně i všech těch, kteří mají s královnou motorsportu co dočinění.

Dějištěm závodu je okruh Gillese Villeneuva, jenž se nachází na uměle vytvořeném ostrově Rotre-Dame na Řece Svatého Vavřince v Montrealu. Tento ostrov byl vybudován v polovině šedesátých let minulého století za účelem hoštění světové výstavy Expo v roce 1967. Při výstavbě na něj bylo použito více než patnáct miliónů tun horniny, která byla vytěžena při budování montrealského metra. V roce 1976 pak rovněž hostil XXI. Letní olympijské hry, to když se na místním vodním kanálu odehrávaly závody ve veslování a rychlostní kanoistice.

Sezona pokračuje sedmým kolem – Velkou cenou Kanady

Formule 1 sem poprvé zavítala až o dva roky později. Do té doby se Velká cena Kanady konala střídavě na okruzích Mosport Park nedaleko Toronta a v Mont-Tremblant. Avšak poté, co byl okruh v Mont-Tremblant označen na začátku sedmdesátých let za příliš nebezpečný, frankofonní část Kanady o svůj závod přišla. O návrat královny motorsportu do Quebecku se významnou mírou zasloužil až Gilles Villeneuve, s jehož rostoucí slávou šlo najednou vše o poznání snadněji.

Vybudování zbrusu nového okruhu vzhledem k finanční náročnosti nepřipadalo v úvahu, a tak bylo na místo toho rozhodnuto, že se využijí již existující silnice na ostrově Notre-Dame, pospojují se, přidají se únikové zóny a bezpečnostní bariéry, a vznikne tak trať, která bude moci hostit závody formule 1.

První ročník k radosti domácích Kanaďanů opanoval právě Gilles Villeneuve, pro nějž to bylo zároveň první vítězství v rámci F1. A když pak slavný jezdec o čtyři roky později tragicky zahynul, rozhodli se místní jeho památku uctít tak, že po něm tento okruh pojmenovali.

Kdo podle vás vyhraje letošní závod v Kanadě?

Trať v Montrealu čítá celkem čtrnáct zatáček a se svojí délkou 4 361 metrů se řadí spíše k těm kratším v kalendáři. Díky svému profilu a také skutečnosti, že zdi jsou blíž, než by si asi většina pilotů přála, bývají zdejší závody velmi zajímavé a zrádné zároveň. Své by o tom mohli vyprávět například Michael Schumacher, Damon Hill či Jacques Villeneuve. Všichni tři coby mistři světa formule 1 zde v roce 1999 při nájezdu na cílovou rovinku neukočírovali své monopostu a opřeli je o zeď na vnějšku zatáčky. Od té chvíle se tomuto místu přezdívá Zeď šampionů.

Dalším velmi zajímavým místem je zcela určitě sekce zatáček 1 a 2, kde zvláště po startu bývá velmi těsno, či třeba zatáčka číslo 10, která jezdce přivádí na nejdelší rovinku na okruhu, na jejímž konci dosahují rychlosti přes 320 km/h.

Z pohledu nastavení jsou více než cokoliv jiného naprosto klíčové brzdy, které zde dostávají velice zabrat.

Mapa okruhu