GP Japonska: Co se neslo éterem během závodu

Podívejte se na přepis rádiové komunikace z nedělního klání na Suzuce. Své osmé vítězství v sezoně zde zaznamenal Lewis Hamilton, výsledky však tentokrát byly v důsledku Bianchiho vážné nehody druhořadé.

1 Štítky: Rádiová komunikace Zveřejněno 12. 10 2014 — Tomáš Bohuslav

Podívejte se na přepis rádiové komunikace z nedělního klání na Suzuce. Své osmé vítězství v sezoně zde zaznamenal Lewis Hamilton, výsledky však tentokrát byly v důsledku Bianchiho vážné nehody druhořadé.

Průběh Velké ceny Japonska, jež byla patnáctým závodem letošního ročníku F1, do značné míry ovlivnil tajfun Phanfone, který do země vycházejícího slunce dorazil právě během uplynulého nedělního odpoledne. Jeho doprovodné efekty se však projevovaly už od samého rána, a tak již několik hodin před začátkem závodu bylo jasné, že se piloti budou muset vypořádat s velmi nepříznivými povětrnostními podmínkami. Ty se ostatně záhy staly i ústředním tématem veškeré radiové komunikace, kterou oficiální kanály FOM zachytily.

Start závodu proběhl za safety carem, ale déšť zkrápějící trať v Suzuce během chvíle zesílil natolik, že musely být nad okruhem po dvou odjetých kolech vyvěšeny červené vlajky, čímž se klání na nějaký čas přerušilo.

Znovu se piloti vydali na trať až o několik minut později, přičemž i tentokrát vedl celé startovní pole z útrob svého zpomalovacího vozu zkušený Benrd Mayländer. Poprvé se v Japonsku začalo závodit až na konci devátého kola.

Zhruba ve čtyřicátém okruhu japonského klání pak nad Suzuku dorazil další déšť. Na zrádné podmínky na trati záhy doplatil Adrian Sutil, jenž v sedmé zatáčce ztratil kontrolu nad svým monopostem a následně jej rozbil o bariéru. O jedno kolo později ve stejném místě chyboval Jules Bianchi.

Francouzova kolize byla velmi podobná té Sutilově, ovšem její následky byly o poznání horší. Bianchiho marussie nešťastně zasáhla vyprošťovací vozidlo zasahující u monopostu Adriana Sutila a samotný pilot utrpěl v důsledku tvrdého nárazu závažná poranění mozku.

Posléze vyjel na trať safety car a ředitelství závodu se rozhodlo Velkou cenu Japonska předčasně ukončit.

Detailnější průběh uplynulého klání na Suzuce poodhalí následující přepis rádiové komunikace, který byl publikován na stránkách F1Fanatic a z něhož jsme pro vás vybrali opět to nejlepší.

Na závěr je nutné podotknout, že oficiální kanály FOM nezachytily žádnou výměnu informací mezi Julesem Bianchim a jeho závodním inženýrem, a to ani v dřívější fázi závodu, ani bezprostředně před nehodou.

GP Japonska 2014 – přepis rádiové komunikace

Kolo Kdo Komu Obsah sdělení
SR Peter Bonnington Lewis Hamiilton (Ve chvíli, kdy se otevřela boxová ulička a jezdci pomalu vyjížděli ze svých garáží na startovní rošť, již na Suzuce velmi intenzivně pršelo.) Bacha na potoky (dešťové vody) skrz esíčka.
SR Mark Temple Kevin Magnussen Temple Magnussenovi: OK, Kevine, znova tam na konci boxový uličky zastav na pravý straně, pět vteřin drž (spojku) a pak start.
SR Sergio Pérez Gianpiero Lambiase (Mexičan chyboval v jednom ze svých instalačních kol.) Dostal jsem aquaplaning, ale OK.
SR Nico Hülkenberg Brad Joyce Jsou lidi na přechodnejch, nebo ne?
SR Brad Joyce Nico Hülkenberg Pokud vím, tak na nich není nikdo. Chceš je zkusit?
SR Nico Hülkenberg Brad Joyce Ne.
SR Daniel Ricciardo Simon Rennie (Australan cítí, že v důsledku velkého přítlaku na předním křídle jeho pneumatiky nefungují správně.) Vypadá to, jako by se zadní (teploty) propadly. Možná trochu moc předního křídla.
SR Simon Rennie Daniel Ricciardo Jo, rozumím. Ztratili jsme zadní teplotu a tlak, jak jsme projížděli boxovou uličkou.
SR Daniel Ricciardo Simon Rennie Pokud jde o ty potoky (vody), přemejšlel jsem o nasazení přechodnejch v druhým kole.
SR ??? ??? (Zaslechnuto na Alonsově kanálu.) Fernando navrhoval stáhnout to (přítlak na předním křídle) o půl stupně a přejít na diferenciálu do pozice 1.
SR Lewis Hamilton Peter Bonnington Takže, moje přední brzdy - když mám brzdový vyvážení nastavený na čtyřiapadesát třiapadesát procent, nemůžu udržet teplotu v předních pneumatikách, peru se s tím, a zadní se zas zahřejvaj moc. Aspoň teda co se týká minimálních teplot, který vidím na svým displeji, když zahřejvám brzdy.
SR Peter Bonnington Lewis Hamiilton Jo, jsem si jistej, že (nízký teploty) zadních pneumatik jsou daný zahřejváním brzd. Když s podíváš na svoje přední brzdy, možná budou potřebovat trochu víc krytí.
SR Lewis Hamilton Jock Clear A Jocku, auto se celkově chová trochu nedotáčivě. To pomáhá při nájezdu do zatáček, ale cejtím, že přední pneumatiky se už teď drolej. Ohledně křídla, myslím, že už to bylo trochu moc, možná by to chtělo snížit o půl otáčky a možná upravit diferenciál, aby auto trochu víc zatáčelo. Lezu ven.
SR Jock Clear Lewis Hamiilton Potvrzuju.
SR Andrew Murdoch Felipe Massa OK, jen ti oznamuju, že start bude za safety carem. To proto jsme se vrátili na točivým momentu zpátky na pozici sedm a na mód motoru čtyři. Takže pořád musíme mít zapnutej omezovač rychlosti v boxech. Až projedeš cílovou čáru, najedeš do prvního kola závodu.
SR Daniel Ricciardo ??? Ahoj Paule, můžeš jen zkontrolovat hadičku na pití? Vypadá to, že se mi trochu zachytila o moje rameno.
SR Gary Gannon Max Chilton Už jen minuta do nastartování, Maxi. Prší teď ještě hustěji, takže si nejsem jistej, co udělaj, ale v tuhle chvíli jsme připravený na jízdu za safety carem.
SR Max Chilton Gary Gannon (Podle britského závodníka ale byly podmínky natolik špatné, že i tato varianta se jevila jako příliš riskantní.) Budu udivenej, když tohle odstartujou za safety carem.
1 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Takže, trať je daleko mokřejší než předtím, Lewisi, daleko mokřejší než předtím. Zatímco jsi byl na roštu, hustě pršelo. Buď opatrnej.
1 Lewis Hamilton Peter Bonnington Safety car musí jet rychlejc.
1 Sebastian Vettel Guillaume Rocquelin (Takový Vettel si to ale nemyslí.) Dostávám aquaplaning, jedu 80 km/h a dostávám aquaplaning.
2 Angel Baena Marcus Ericsson (Švédský pilot Caterhamu se dokonce za zpomalovacím vozem dostal do smyku.) Běží motor, Marcusi?
2 Marcus Ericsson Angel Baena Jo, ale nemůžu zařadit zpátečku.
2 Angel Baena Marcus Ericsson Zařaď jedničku a sešlápni brzdu. Neuvolňuj pádlo spojky, zařaď neutrál a zpátečku.
2 Lewis Hamilton Peter Bonnington Ujistěte se, že Nico nijak dramaticky nezastaví, protože ho nevidím.
2 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Rozumím, potvrzuju tu zprávu.
2 Tony Ross Nico Rosberg Lewis říká, že podmínky jsou tak špatný, že tě nevidí.
2 Nico Rosberg Tony Ross Možná se budu muset od toho safety caru trochu vzdálit, protože ani já nevidím, kam jedu.
2 Jenson Button Tom Stallard (Předcházející sdělení oficiální kanály FIA nezachytily.) Jo, chci říct, že… V týhle rychlosti nic nevidíte, jsme skoro… No, jedem hodně pomalu. Hodně stojící vody teď a viditelnost je samozřejmě hodně slabá. Uvidíme, co se stane.
2 Bernadette Collins Jenson Button OK, Jensone, vidíme to.
3 Tom Stallard Jenson Button (Následně byl závod přerušen a jezdci zajeli do boxové uličky.) A Jensone, na konci boxový uličky se seřadíte ve stejným pořadí, v jakým zastavíte. Auto nevypínej. Vypni motor, ale auto nech zapnutý.
3 Jenson Button Tom Stallard OK, motor vypnout, auto nechat zapnutý.
3 Nico Rosberg Tony Ross Takže, velkým problémem je, že nemůžu… Zadní brzdy se daj zahřát snadno, ale nemůžu dostat teplotu do předních. Takže bych je ideálně rád zahřál. Šlápnul bych na brzdu a současně na plyn a zahřál bych je, ale to udělat nemůžu, že ne?
3 Tony Ross Nico Rosberg Správně, Nico.
3 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Můžeš vystoupit.
3 Lewis Hamilton Peter Bonnington Jak dlouho bude trvat pauza?
3 Jock Clear Peter Bonnington Nic ještě nebylo odhlášeno, Bono.
3 Lewis Hamilton Jock Clear OK, Jocku, jen otázka. Řiditelnost je hodně důležitá. Takže jen se chci ujistit, že jsem zaprvý na správným módu točivýho momentu. Zadruhý, diferenciál pro výjezdy (ze zatáček), pak například prokluzování kol, aquaplaning, takovýhle věci. Co tomu může nejvíc pomoct?
3 Jock Clear Lewis Hamiilton Potvrzuju, nech mě kouknout se na data.
3 Lewis Hamilton Jock Clear A taky mi prosím dej nějakou zpětnou vazbu ohledně kol před nájezdem na rošt v porovnání s Nikem, pokud můžeš.
3 Jock Clear Lewis Hamiilton Můžu ti to dát teď. Velmi, velmi podobný. Nebylo tak opravdu žádný… Chci říct, že nastavení, který jsi měl, podívám se blíž na jeho vyvážení brzd v kole, kdy najížděl na rošť, ale co se týče…
3 Lewis Hamilton Jock Clear Měl jsem na mysli rychlost.
3 Jock Clear Lewis Hamiilton Jo, přesně tak, co se týče rychlosti - velmi, velmi podobná. Vypadá to, že někde jsi byl rychlejší, třeba v nájezdu do zatáčky 13 jsi byl rychlejší. On byl rychlejší skrz osmičku. Skrz esíčka jste oba podobně rychlí.
3 Jonathan Eddolls Valtteri Bottas Valtteri, požaduješ nějakou úpravu předního křídla, nebo seš s tím spokojenej?
3 Valtteri Bottas Jonathan Eddolls Jsem s tím spokojenej, vážně jsem nic nepociťoval, takže uvidíme, jak to půjde.
3 Gary Gannon Max Chilton Ahoj Maxi. Právě začalo běžet desetiminutový odpočítávání, takže je deset minut od restartu. Bude za safety carem, samozřejmě. Takže, Maxi, jedinou změnu, kterou musíš před restartem udělat, je přechod z 'ENG 2' na 'ENG 1'. Jinak by to mělo bejt pro start závodu nastavený. Točivej moment 12 je mapa pro mokro. Mělo by to bejt v pohodě.
3 Max Chilton Gary Gannon Je těžký odlepit se s točivým momentem 12. Nebo je to nastavení spojky? Jedno, nebo druhý.
3 Gary Gannon Max Chilton Bude to tím, že točivej moment je těžší pro kontrolu otáček. Pokud se chceš (ze svého místa) odlepit s točivým momentem 2 a pak přejdeš na točivej moment 12, bude to v pohodě. Točivej moment 2 bude trochu obvyklejší mapa pro start.
3 Max Chilton Gary Gannon Držel jsem to na dvojce po většinu času, dost jsem to vytáčel, protože jsem měl obavy o teplotu motoru. Nevím, je to starost, nebo ne? V těhlech podmínkách to někdy bejvá.
3 Gary Gannon Max Chilton Myslím, že by nám kluci dali vědět, kdybychom se měli strachovat, Maxi, nedělej si s tím příliš starostí.
3 Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel To, co vidíme na radaru, je, že déšť bude slábnout, možná na chvíli i přestane. (Zbytek zprávy zkomolen.)
3 Sebastian Vettel Guillaume Rocquelin A potom je na cestě ještě nějakej déšť, nebo nevíte?
3 Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel Jo, na cestě je další déšť. Jestli a kdy přijde, je těžký říct.
3 Sebastian Vettel Guillaume Rocquelin Normální procedury, Sebastiane, stejný věci. Jednu minutu před startem sundáme auto (ze zvedáků). Zapni omezovač, zajisti točivej moment, udělej statickej záběr spojky.
3 Jock Clear Lewis Hamiilton Máme jezdce v autě, že jo? Lewisi, můžeš prosím tě zkontrolovat, kde je diferenciál pro nájezdy, a říct mi to?
3 Lewis Hamilton Jock Clear Sedm.
3 Jock Clear Lewis Hamiilton OK, to je dobrý. A diferenciál pro výjezdy - navrhuju, abychom šli i diferenciálu pro výjezdy na osmičku. Když se dívám na data, Nico ho na výjezdech celkem dramaticky uzavírá a míň se mu to škube.
3 Lewis Hamilton Jock Clear Ale pořád jsou celkem agresivní, že?
3 Jock Clear Lewis Hamiilton Když se dívám na data, vypadá to, že bude v tvým zájmu ho uzavřít, jak rychle to jen půjde, protože to vypadá, že škubnutí přicházej ve chvíli, když diferenciál prochází uzavírací částí.
3 Nico Rosberg Tony Ross Samozřejmě sledujte počasí, kdyby bylo potřeba mě zavolat pro přezutí na přechodný, však víte. Chci říct, že když uvidíte podmínky pro přechodný, ale bude tam velká fronta jezdců mířících do boxů, tak možná nebude mít smysl přezouvat na přechodný.
3 Tom Stallard Jenson Button Jsem si jistej, žes to viděl, Alonso zastavil. V tuhle chvíli je na výjezdu ze zatáčky pět a už vystoupil z auta.
4 Tony Ross Nico Rosberg Nejsem schopnej ti dát moc informací, Nico, máme špatnou telemetrii. Jen tolik současně nešlapej na brzdu a plyn, nechcem, aby se to tolik zahřejvalo.
4 Lewis Hamilton Peter Bonnington Nemůžu dostat správnou teplotu do brzd.
4 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Něco z toho vypadá jako problém se senzorem, takže tomu nevěnuj takovou pozornost.
4 Lewis Hamilton Peter Bonnington Trať rychle usychá.
4 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Potvrzuju.
4 Lewis Hamilton Peter Bonnington Určitě to není problém se senzorem, moje brzda je studená.
4 Peter Bonnington Lewis Hamiilton OK, rozumím.
4 Simon Rennie Daniel Ricciardo Nejnovější informace: Odteď za deset minut čekáme lehkej déšť. Potom by hodinu pršet nemělo.
5 Daniel Ricciardo Simon Rennie Když déšť nezesílí, myslím, že by bylo dobrý brzo začít (závodit). Viditelnost není skvělá, ale hádám, že je to stejný pro všechny.
6 Jonathan Eddolls Valtteri Bottas Pro info, ten pás deště, o kterým jsme mluvili, ten během půl hodiny, tak to se nestane, přijde pozdějc. Očekáváme, že budeme mít (k dispozici) okolo 35 kol. Takže se bude závodit do kola 40. Teď seš v kole 5.
6 Jean-Eric Vergne Xevi Pujolar (Podle řady jezdců byl nejvyšší čas na to, aby se v Suzuce začalo naplno závodit.) Podmínky jsou v pohodě, ne? Pro závodění perfektní, ne?
7 Sebastian Vettel Guillaume Rocquelin (Vettel si tím ovšem tak jistý nebyl.) Jen update ohledně podmínek na trati. Abych byl fér, tak v posledních dvou kolech se to nijak nezlepšilo. Ale stejně tak se to ani nijak nezhoršilo. Ale i když se ty potoky (vody) lehce zlepšujou, viditelnost, jakmile jedete rychlejc než 140 km/h, velmi slabá.
7 Lewis Hamilton Peter Bonnington (Hamilton má každopádně jasno.) Charlie, trať je v pohodě. Už jsme odjeli dvě kola navíc. Trať je dobrá.
7 Lewis Hamilton Peter Bonnington Už to není daleko od přezutí na přechodný.
8 Tom Stallard Jenson Button Vím, že je to pro tebe těžký říct, tady neprší a během půl hodiny nebo tak nějak žádnej déšť neočekáváme, takže potřebuju, abys mi dal vědět, jestli si myslíš, že je možný co nejrychlejc po případným restartu přezout na přechodný.
8 Jenson Button Tom Stallard Jo, myslím, že brzo ano.
8 Tom Stallard Jenson Button Díky.
8 Antonio Spagnolo Kimi Räikkönen Pokud chcem zajet do boxů ve stejným kole, jako tam zajede safety car, můžem jet za ním. Od safety car čáry jedna můžem předjet každýho včetně safety caru. Takže jedeš do boxů a můžeš předjet safety car v podstatě od safety car čáry jedna.
9 Simon Rennie Daniel Ricciardo Myslíš, že jsou podmínky vhodný pro extrémně mokrý pneumatiky? Blíží se to přechodnejm?
9 Daniel Ricciardo Simon Rennie Ne, pořád extrémní.
9 Simon Rennie Daniel Ricciardo OK, rozuměl jsem.
10 Gianpiero Lambiase Sergio Pérez Button a Maldonado zajeli do boxů pro přechodný pneumatiky. Chceš přezout?
10 Sergio Pérez Gianpiero Lambiase Ne, počkej. Nemluv na mě. Myslím, že teď je to OK.
11 Tom Stallard Jenson Button A Jensone, zajíždíš stejný časy jako mercdesy. Rychlost je dobrá, tohle je dobrej krok.
11 Simon Rennie Daniel Ricciardo Danieli, další zastavujou pro přechodný, vypadaj rychle, co myslíš?
11 Daniel Ricciardo Simon Rennie Jo, budu rád, když zastavíme.
13 Tony Ross Nico Rosberg Takže, přechodný jsou v tuhle chvíli pomalejší. Náskok na Lewise 1,9 vteřiny. Odvádíš dobrou práci ve snaze se od ostatních vzdálit.
13 Simon Rennie Daniel Ricciardo Někdo zůstal na trati, teď musíme bejt rychlí.
13 Tony Ross Nico Rosberg Do boxů pro přechodný pneumatiky.
15 Brad Joyce Nico Hülkenberg Takže, jsme jedenáctí, během zastávky jsme přeskočili Kvjata a Péreze.
15 Nico Rosberg Tony Ross Hodně přetáčivosti.
15 Tony Ross Nico Rosberg Potvrzuju.
16 Tom Stallard Jenson Button OK, Jensone, rychlost je pořád silná, seš o vteřinu rychlejší než všechny auta vzadu.
16 Kimi Räikkönen Antonio Spagnolo Ono prší?
16 Antonio Spagnolo Kimi Räikkönen Je to velmi, velmi lehký, teď to začalo.
18 Felipe Masas Andrew Murdoch Přední pneumatiky se drolej.
18 Andrew Murdoch Felipe Massa OK, Felipe, potvrzuju, rozuměl jsem. Musíme si nad tím na minutku sednout.
18 Jean-Eric Vergne Xevi Pujolar Pokud bude očekáván další déšť, zajedu do boxů pro plně mokrý pneumatiky, protože takhle to auto řídit nemůžu, jsem moc pomalej.
18 Xevi Pulojar Jean-Eric Vergne Rozuměl jsem. Nějakej déšť je očekáván.
19 Tom Stallard Jenson Button Autem za tebou je teď Vettel. Vettel má dobrou rychlost, Vettel může jet stejně rychle jako ty.
19 Antonio Spagnolo Kimi Räikkönen Přinejmenším v příštích 30 minutách žádnej déšť neočekáváme, kromě nějakýho hodně, hodně lehkýho.
20 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Předpověď říká žádnej další déšť až do konce závodu, ale pravděpodobnost nízká.
22 Simon Rennie Daniel Ricciardo Rychlost je dobrá, ty a Sebastian jste nejrychlejšími vozy na trati, o půl vteřiny rychlejší než kdokoliv jiný.
23 Brad Joyce Nico Hülkenberg Až znova dostihneš Massu, vyber si moment, kde ho budeš následovat. Nejlepším místem je poslední sektor.
23 Tony Ross Nico Rosberg Dej nám na svý škále vědět, jak moc na to tlačíš.
23 Nico Rosberg Tony Ross Jedu naplno.
24 Guillaume Rocquelin Sebastian Vettel Dobrá práce, Sebastiane. Rosberg 54,2 a tlačí na to.
25 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Existuje reálná možnost, že se to změní v sucho. Takže musíme o tyhle pneumatiky pečovat, ujisti se, že to zvládnem.
26 Mark Temple Kevin Magnussen Zkus zchladit pneumatiky.
26 Kevin Magnussen Mark Temple Už tak jsme pomalí. Nemůžu teď chladit pneumatiky.
26 Mark Temple Kevin Magnussen OK, rozuměl jsem.
27 Jean-Eric Vergne Xevi Pujolar Kluci, to je noční můra řídit tohle auto. Nevím, co mám dělat.
27 Xevi Pulojar Jean-Eric Vergne OK, Jeve, v tuhle chvíli to je stejný pro všechny.
29 Andrew Murdoch Felipe Massa Můžeš odhadnout, kolik kol v těhlech pneumatikách zbejvá?
29 Felipe Masas Andrew Murdoch Pokud jde o rychlost, myslím tuhle rychlost, možná další tři kola.
29 Andrew Murdoch Felipe Massa Potvrzuju, tři kola, rozuměl jsem.
30 Marco Matassa Daniil Kvjat (Ruský mladík předjel Gutiérreze.) Výborně, kámo, výborně. Scénář dvě, tlač na to dál. Teď jsme devátí. Další vůz vepředu: Hülkenberg.
31 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Náskok na Nika čtyři vteřiny. Ricciardo na čtvrtý pozici, 24 vteřin za náma, zajíždí 52,7, stejný stáří pneumatik.
32 Tom Stallard Jenson Button Vettel zajel do boxů. Myslíme, že bychom měli pokrýt Vettela, box v tomhle kole. Žlutá G1.
32 Tom Stallard Jenson Button A Jensone, musíme vyměnit volant. Žádná spouštěcí mapa, tlačítko neutrálu než zastavíš a pak podej volant doprava. Sundej volant sám a podej ho doprava.
33 Kimi Räikkönen Antonio Spagnolo Nemám absolutně žádnou přilnavost na těhlech pneumatikách.
33 Antonio Spagnolo Kimi Räikkönen OK, OK, rozuměl jsem.
34 Lewis Hamilton Peter Bonnington Moje pneumatiky se pořád chovaj OK.
34 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Potvrzuju. Díky za info.
36 Tony Ross Nico Rosberg Situace: Zbejvá 18 kol. Bianchi před tebou je vozem o kolo zpět. Ricciardo je 9 vteřin před tebou, ještě nestavěl, ale mohl by dojet až do konce, takže očekáváme, že ho budeš muset předjet.
36 Simon Rennie Daniel Ricciardo Hustější déšť v boxový uličce. Další déšť v boxový uličce.
37 Lewis Hamilton Peter Bonnington (Pilot Mercedesu zrovna předjel o kolo zpět jedoucího Grosjeana s Ericssonem.) Dej mi vědět, jestli se mě ten kluk teď zezadu dotknul.
37 Peter Bonnington Lewis Hamiilton OK, potvrzuju, budem to sledovat.
38 Sergio Pérez Gianpiero Lambiase Čekáme další déšť?
38 Gianpiero Lambiase Sergio Pérez Patnáct minut deště, Checo.
38 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Dávej bacha na jezdce o kolo zpět, možná nevědí, že tam seš.
39 Tony Ross Nico Rosberg Očekáváme, že vezmem přechodný pneumatiky až do konce závodu. Zbejvá 16 kol.
39 Lewis Hamilton Peter Bonnington Prší víc.
39 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Musíme udržet tyhle pneumatiky v co nejlepším stavu. Tenhle déšt by moch zesílit. A pozor v zatáčce 1, nějaký auta vyjížděj z tratě.
40 Nico Rosberg Tony Ross Mám teď s pneumatikama zacházet zlehka?
40 Tony Ross Nico Rosberg Nejdůležitější je, abychom se dostali do konce, Nico. V tuhle chvíli lehkej déšť. Lehkej déšť zesiluje.
40 Romain Grosjean Ayao Kumatsu (Grosjean následuje Ericssonův caterham.) Kluci, z nějakýho důvodu jsem za tímhle autem ztratil veškerej přítlak.
41 Lewis Hamilton Peter Bonnington Prší víc. Vypadá to, že to sílí a sílí.
41 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Jo, potvrzuju, Lewisi, vidíme to. Vypadá to, že to zkrátka zesiluje. OK, Lewisi, pořád seš nejrychlejším na trati. Prostě to udrž na tý černý věci (asfaltu).
42 Xevi Pulojar Jean-Eric Vergne Aktuální podmínky na trati?
42 Jean-Eric Vergne Xevi Pujolar Pořád OK.
43 Tom Stallard Jenson Button Kevin je na plně mokrejch.
43 Jenson Button Tom Stallard OK, zajeďme do boxů pro mokrý, do boxů pro mokrý.
43 Marco Schupbach Adrian Sutil (Sutil ztrácí kontrolu nad svým monopostem a vyjíždí mimo trať.) Seš OK, Adriane?
43 Adrian Sutil Marco Schupbach Ano, jsem OK.
43 Marco Schupbach Adrian Sutil OK, pamatuj na vypnutí, pokud nemůžeš pokračovat, a udělej ERS skok.
45 Simon Rennie Daniel Ricciardo (V důsledku Bianchiho závažné nehody je na trať povolán zpomalovací vůz.) Safety car, safety car. Zbejvá deset kol. Z pohledu opotřebení budou tyhle pneumatiky dobrý až do konce závodu. Ostatní jsou na extrémních (pneumatikách).
45 Daniel Ricciardo Simon Rennie Pokud déšť bude dál zesilovat, je potřeba něco vymyslet. Ale teď jsem spokojenej s tím, jak to je. Mám na mysli extrémní (pneumatiky).
45 Simon Rennie Daniel Ricciardo Budu ti dávat aktualizace, kámo.
46 Tom Stallard Jenson Button Čtyři auta vepředu jsou na přechodnejch, šest aut vzadu taky na přechodnejch.
46 Jenson Button Tom Stallard Jak je to s deštěm?
46 Tom Stallard Jenson Button Pořád prší, stálej déšť.
46 Jenson Button Tom Stallard OK, a první čtyři kola závodu za safety carem?
46 Tom Stallard Jenson Button Myslíme, že je vzhledem k těm čtyřem kolům srovnatelný.
46 Jenson Button Tom Stallard Ach, takže během těch čtyř pršelo, že jo?
46 Peter Bonnington Lewis Hamiilton (Mezitím zavlály nad okruhem v Suzuce červené vlajky a závod byl předčasně ukončen.) Červená vlajka, červená vlajka. Znova to samý, pojede se do boxový uličky. Takže prostě následuj safety car do boxový uličky, zůstaň v rychlým pruhu.
47 Xevi Pulojar Jean-Eric Vergne Takže jezdci zůstanou v autech, než dostanem další informace.
47 Peter Bonnington Lewis Hamiilton Tak to by bylo, kámo, tohle je výsledek.

Legenda: SR – startovní rošt

ZK – zaváděcí kolo

VK – vítězné kolo

 

Diskuse k článku

Napsat komentář