Grand Prix Brazil, Circuit Autódromo Carlos Pace, Interlagos, Sao Paulo, Brazil, Formula1, Round 20, 2016
#33 Max Verstappen (NLD, Red Bull Racing), *** Local Caption *** www.hoch-zwei.net 
photo: Peter van Egmond / Hoch Zwei

GP Brazílie 2017

Štítky: GP Brazílie Zveřejněno 8. 11 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP BRAZÍLIE 2017:

10. 11. 13:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
10. 11. 17:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
11. 11. 14:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
11. 11. 17:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
12. 11. 16:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
12. 11. 17:00 – GP BRAZÍLIE (Sport 2)

Ohlasy po závodě:

Ohlasy po kvalifikaci:

Ohlasy po trénincích:

Přehled využití pohonných jednotek – GP Brazílie

PilotTým (motor)Spalovací
motor
TurboMGU-HMGU-KÚložiště
energie
Řídicí jednotka
HamiltonMercedes444433
BottasMercedes444433
RicciardoRed Bull (Renault)668344
VerstappenRed Bull (Renault)656344
VettelFerrari555444
RäikkönenFerrari444444
PérezForce India (Mercedes)444422
OconForce India (Mercedes)444433
MassaWilliams (Mercedes)444432
StrollWilliams (Mercedes)444422
AlonsoMcLaren (Honda)91111876
VandoorneMcLaren (Honda)101212977
HartleyToro Rosso (Renault)768355
GaslyToro Rosso (Renault)579345
GrosjeanHaas (Ferrari)444444
MagnussenHaas (Ferrari)444444
HülkenbergRenault556444
SainzRenault566344
EricssonSauber (Ferrari)444444
WehrleinSauber (Ferrari)444444

Penalizace pro GP Brazílie:

  • Pierre Gasly, 25 míst (2× nové MGU-H a turbo)
  • Daniel Ricciardo, 10 míst (nové MGU-H)
  • Brendon Hartley, 10 míst (nové MGU-H)
  • Lance Stroll, 5 míst (nová převodovka)

Z padoku GP Brazílie

Živě komentovaný přenos začal: 09/11/2017 20:05 a skončil: 09/11/2017 22:21

  • 22:21 pm
    Tolik ze čtvrtečních ohlasů z padoku Grand Prix Brazílie. Díky za pozornost a dobrou noc!
  • 21:58 pm
    Kratší, o to zajímavější vyjádření poskytl médiím Valtteri Bottas. Ten mimo jiné okomentoval i svoji pozici vůči Lewisi Hamiltonovi. „I když je velmi, velmi dobrý a konzistentní pilot, musím si věřit. Než abych se považoval za pilota číslo dva, raději bych zůstal doma! Letos jsem se strašně moc naučil. Chci, aby to bylo bráno jako učební rok. Začátek příští sezony bude úplně jiný. Budu s lidmi, co znám. Potřebuju makat už od začátku a poučit se z letoška.“
  • 21:40 pm
    V posledním týdnu se prezident Ferrari Sergio Marchionne vyjádřil v tom smyslu, že za letošní prohru nemůže smůla, ale další faktory, jako třeba špatný úsudek pilotů. „Je to férová kritika,“ tvrdí Sebastian Vettel v odpovědi na zjevnou narážku na postartovní kolizi v Singapuru. „Vždycky byste něco udělali odlišně. Celkově se asi shodneme, že jsme letos neměli tolik bodů, kolik jsme mít měli, z různých důvodů. Ještě ale není konec, pořád si musíme zajistit druhé místo, to je priorita. Chceme vyhrát oba zbývající závody, čeká nás hodně práce.“
  • 21:31 pm
    Vtipnou kaši dnes zřejmě pojedl také Kimi Räikkönen. Ten byl dotázán, jak by ohodnotil svoji sezonu. Odpověď? „Myslím, že to, na jaké pozici jste v pořadí, odráží, jak dobří nebo špatní jste byli.“ O konci Massy pak prohlásil: „Zase končí. Uvidíme, jestli se to fakt stane, nebo bude v prvním závodě příští sezony na startu.“ A jak Iceman vzpomíná na svůj titul, který získal v Interlagosu před deseti lety? „Od doby, co jsem ho získal, jsem o tom moc nepřemýšlel. Kdybych to dělal, stejně to můj současný život nezmění.“
  • 21:22 pm
    To Brendon Hartley má zase jiný problém: nepamatuje, kdy měl naposledy volný víkend. Program v F1 totiž kombinuje s vytrvalostními závody za Porsche, se kterým minulý týden dokonce vyhrál celý šampionát. „Bylo vlastně celkem těžké vrátit se zpět z formule do auta. Myslel jsem, že se budu cítit dobře, protože jsem tam závodil několik posledních let. Ale prvních pár kol bylo těžkých, vše bylo jiné. Formule byla šokem v tom, jak rychle dokáže jet v zatáčkách. To byl největší šok a výzva. Pořád ale co se učit,“ říká Novozélanďan o královně motorsportu.
  • 21:00 pm
    Právě Pierre Gasly zatím doplácí na penalizace často, což jej pochopitelně štve. „Ještě to není potvrzeno, ale asi to tak bude. Zase asi tak budeme startovat z konce roštu, což vše činí obtížnější. Musíme to ale akceptovat. Je to něco, co jsem v jiných sériích nezažil. Je obtížné to akceptovat, ale tak to prostě je.“
  • 20:46 pm
    K Lanci Strollovi se vyjádřil i technický šéf týmu Paddy Lowe. Podle něj se kanadský závodník od začátku roku hodně zlepšil, což ale zastiňuje horšící se vůz. „Určitě je Lance ve druhé půlce sezony o moc lepší. Uklidnil se, hlavně po prvních bodech v Kanadě a stupních vítězů v Baku. Závodí o moc lépe, než se kvalifikuje, jenže myslím, že většina lidí bere kvalifikační rychlost jako referenci, protože je to snadné a člověk si z toho rychle udělá úsudek.“
  • 20:27 pm

    Špatné zprávy pro Red Bull, penalizaci se totiž zřejmě nevyhnout ani obě torra rosa...
  • 20:21 pm
    V žertovném duchu se předvedl Lance Stroll. Ten dostal otázku, koho by chtěl za kolegu místo Massy. „Nakonec záleží na týmu. Moje práce je řídit auto. Doufal jsem v Hamiltona, ale není teď zrovna dostupný! Ne, jen žertuju. Je to na týmu. Já musím jen řídit auto, oni se postarají o zbytek.“
  • 20:16 pm
    Vlastně je to podruhé, co v Brazílii končím, ale teď už opravdu naposledy, co se F1 týče. Takže se rozhodně těším, bude to úžasné, závodit doma. Mám vážně rád tenhle okruh, vyrůstal jsem tady. Doufám v hezký výsledek. Ze sezony ale dobrý pocit nemám, neskončili jsme tak, jak jsme začali.

Historie GP Brazílie:

Málokterá neevropská závodní trať se může chlubit tak bohatou historií jako brazilský okruh v Sao Paulu. Výstavba zdejšího závodiště se datuje do třicátých let minulého století, přičemž původním plánem bylo na tomto místě postavit jen další obytnou čtvrť. V důsledku špatného podkladu však muselo být od toho záměru opuštěno.

S úspěchy Emersona Fittipaldiho na začátku sedmdesátých let začala být v Brazílii královna motorsportu čím dál populárnější, načež se tato jihoamerická země v roce 1973 dočkala své i první Grand Prix. A dějištěm Velké ceny Brazílie se stal právě okruh Interlagos.

Domácím pilotům se zde v průběhu následujících let velmi dařilo. Kromě Fittipaldiho se v Sao Paulu dočkal svého premiérového a zároveň i jediného vítězství Carlos Pace. Když se pak Brazilec v březnu roku 1977 zabil při leteckém neštěstí, rozhodli se místní uctít jeho památku tak, že po něm tento okruh pojmenovali.

Autodromo José Carlos Pace se se svými 4 309 metry řadí mezi nejkratší tratě v kalendáři F1, a možná právě proto každoročně nabízí dech beroucí podívanou. K těm nejpamátnějším momentům bezesporu obě Sennova vítězství z ročníků 1991 a 1993 či velkolepá finále sezón 2008 a 2012.

Ze závodnického úhlu pohledu má Interlagos hned několik specifik. Trať je poměrně členitá, obsahuje náročné technické úseky a jezdí se zde proti směru hodinových ručiček.

Celkově obsahuje patnáct zatáček, z nichž je deset levých a pět pravých. Nejvyšší rychlosti dosahují piloti na konci startovní a cílové rovinky, která se táhne do celkem ostrého stoupání. V nájezdu do první zatáčky pak musejí brzdit z 320 na 100 km/h, načež najedou do Sennových esíček. Zadní rovinka představuje ideální příležitost pro předjíždění, následný technický úsek pak dokáže potrestat byť sebemenší jezdcovo zaváhání.

Závod je vypsán na jednasedmdesát kol a každoročně jej doprovází bouřlivá atmosféra, za kterou by se nemusel stydět ani další brazilský skvost – stadión Maracana.

MAPA OKRUHU