Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Abu Dhabi, 
#5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari),  *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

GP Abú Dhabi 2017

Štítky: GP Abú Dhabi Zveřejněno 23. 11 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP ABÚ DHABI 2017:

24. 11. 10:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
24. 11. 14:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
25. 11. 11:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
25. 11. 14:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
25. 11. 15:30 – 1. ZÁVOD F2 (Sport 1)
26. 11. 08:15 – 1. ZÁVOD GP3 (Sport 2, záznam)
26. 11. 09:15 – 2. ZÁVOD GP3 (Sport 2)
26. 11. 11:15 – 2. ZÁVOD F2 (Sport 2)
26. 11. 13:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
26. 11. 14:00 – GP 
ABÚ DHABI (Sport 2)

Ohlasy po volných trénincích:

Ohlasy po kvalifikaci:

Ohlasy po závodě:

PŘEHLED VYUŽITÍ POHONNÝCH JEDNOTEK – GP ABÚ DHABI

PilotTým (motor)Spalovací
motor
TurboMGU-HMGU-KÚložiště
energie
Řídicí jednotka
HamiltonMercedes555433
BottasMercedes444433
RicciardoRed Bull (Renault)668344
VerstappenRed Bull (Renault)656344
VettelFerrari555444
RäikkönenFerrari444444
PérezForce India (Mercedes)444422
OconForce India (Mercedes)444433
MassaWilliams (Mercedes)444432
StrollWilliams (Mercedes)444422
AlonsoMcLaren (Honda)91111876
VandoorneMcLaren (Honda)101212977
HartleyToro Rosso (Renault)769355
GaslyToro Rosso (Renault)579345
GrosjeanHaas (Ferrari)444444
MagnussenHaas (Ferrari)444444
HülkenbergRenault556444
SainzRenault566344
EricssonSauber (Ferrari)444444
WehrleinSauber (Ferrari)444444

Penalizace pro GP Abú Dhabi:

  • Brendon Hartley, 10 míst (nové MGU-H)

Z padoku GP Abú Dhabi 2017

Živě komentovaný přenos začal: 23/11/2017 17:57 a skončil: 23/11/2017 20:20

  • 20:20 pm
    Díky za pozornost, to bude vše! Užijte si poslední letošní Grand Prix. Tady něco, abyste o ni nepřišli. 😉
  • 20:17 pm
    Závěr sezony se holt nese v uvolněné náladě. 🙂 Max Verstappen odpověděl na otázku, jaký na něj má Daniel Ricciardo vliv, takto: „Negativní. Pořád prdí. V našem motorhome to strašně smrdí! Ne, vážně, je to skvělý kluk. Na trati se samozřejmě vždy snažíme porazit toho druhého, ale mimo okruh se fakt nasmějeme. Abych byl upřímný, ještě nikdy v závodní kariéře jsem nepoznal něco takového – mít týmového kolegu, se kterým je sranda. Doufám, že budeme kolegy ještě dlouho.“
  • 20:07 pm
    Na tiskovce se strhla i hezká slovní přestřelka mezi Hamiltonem a Vettelem, když byl Brit požádán o názor na nejhezčí letošní předjížděcí manévr.
    Lewis Hamilton: „Přiznám se, že mám hodně špatnou paměť, takže si nepamatuji nic moc před Austinem…“
    Sebastian Vettel: „Co by sis taky pamatoval, letos jsi nemusel moc lidí předjíždět!“
    Lewis Hamilton: „Párkrát jsem předjel tebe, to stačí! To byly nejlepší manévry.“
  • 19:55 pm
    Je libo menší resumé Kimiho Räikkönena? „Je to hodně vzdálené tomu, co jsem chtěl, ale skončilo to takhle. Tak to chodí, můžu s tím žít. Mým cílem ale je vyhrávat tituly. Začali jsme celkem špatně, nejezdil jsem tam, kde bych měl. Pak se to zlepšilo, ale stejně jsem až mockrát nedokončil. Myslím, že za to může několik maličkostí. Musíme být příští rok rychlejší. Oproti roku 2016 jsme se strašně moc zlepšili, udělali jsme největší krok ze všech. Dokázali jsme se navíc udržet v boji o titul, což se historicky také nedělo. Víme také, co dělat pro příští rok.“
  • 19:20 pm

    Velkou věc oznámil v Abú Dhabi Fernando Alonso. Ten totiž ve spolupráci s McLarenem a firmou Logitech spouští vlastní tým, který se bude účastnit esportovních šampionátů. Jmenovat se bude FA Racing G2 Logitech G. V plánu je také určitým způsobem do projektu zapojit fanoušky. Jo, a připomínáme zítřejší finále virtuálního šampionátu F1 přímo v Abú Dhabi. 😉
  • 18:51 pm
    A do třetice Williams. V jeho barvách se totiž zítra představí Sergej Sirotkin v úvodním tréninku. Ten s Kubicou a Strollem nastoupí i v pozávodních testech. „Musím z toho vytěžit co nejvíce,“ ví Sirotkin. „Pokud se mi bude dařit v testech, pak se můžeme bavit o dalších věcech, jako je závodní sedačka. Program testů neurčuje tým, ale dodavatel pneumatik. Uvidíme tedy, jak to bude. Udělám, co budu moci.“
  • 18:24 pm
    Zajímavý komentář pak k celé situaci poskytl Felipe Massa. „Myslím, že už to vím, kdo mě nahradí. Ale neřeknu to. Doufám, že to bude to nejlepší pro tým. Já končím, takže upřímně mi je jedno, kdo mě nahradí, znamená to pro mě velmi málo.“
  • 18:18 pm
    O jezdecké sestavě nemá jasno také Williams. Sedačku má jistou jen Lance Stroll. „Myslím, že chcete týmového hráče. Na konci je to jen o řízení auta a nechcete ještě myslet na to, co se děje na druhé straně garáže. Vždycky je samozřejmě dobré mít solidní vztahy, nechcete spolu vést negativní kampaň a rozdělit tým. Chcete se navzájem tlačit dopředu. Co se týče Kubici, nepotkal jsem ho osobně, nevím, jak na tom je.“
  • 18:11 pm
    Vtipálek. 😎😜😀
  • 18:04 pm
    Hodně rušno je v posledních dnech u Sauberu. Ten jako jeden z posledních ještě neoznámil jezdeckou sestavu, což znervózňuje Marcuse Ericssona. „Vím, že Ferrari tlačí na to, aby v Sauberu mělo příští rok dva své jezdce. Toho se teď nejvíce obávám, ale ještě nebylo nic rozhodnuto. Můj manažer jedná i o účasti v jiných sériích. Je to zvláštní pocit, jít do posledního závodu sezony s tím, že nevíte, kde budete příští rok,“ přiznal Švéd.

Historie GP Abú Dhabi:

Okruh Yas Marina, jenž se nachází v emirátu Abú Dhabi, patří mezi opravdové architektonické skvosty jednadvacátého století. Stavba zbrusu nového areálu stála závratných 900 miliónů eur a kromě závodní dráhy obsahuje rovněž přístav či ikonický pětihvězdičkový hotel.

Základní kámen byl položen v květnu 2007 a již o dva roky později se zde konala historicky první velká cena. Ta byla svým způsobem unikátní, neboť se až do letošní sezony jednalo o jediný závod v kalendáři, který začínal za světla a končil za tmy. V roce 2014 však k Abú Dhabi v tomto ohledu přidal nedaleký Bahrajn.

Stejně jako zbytek nových okruhů z poslední doby je i tento dílem světoznámého architekta Hermanna Tilkeho. Ten do svého návrhu zakomponoval jednadvacet zatáček, z nichž je dvanáct levých a devět pravých.

Pavel Turek obrazem z padoku Abú Dhabi

Z hlediska nastavení vozu představuje pro inženýry velký oříšek, neboť obsahuje jak technické úseky vyžadující velký přítlak, tak i místa, na nichž hraje nejdůležitější roli zejména vysoký výkon motoru a co nejmenší aerodynamický odpor. Dvě dlouhé rovinky mezi zatáčkami 7 – 8 a 9 – 11 nabízejí dobré možnosti k předjíždění, avšak ani ty kolikrát nestačí – své o tom ví například Fernando Alonso, kterému zde v památném finále v roce 2010 doslova proklouzl titul mezi prsty.

Za dvě nejzajímavější místa na trati by se pak bezesporu daly označit úsek mezi zatáčkami 18 – 19 a výjezd z boxové uličky. První je spektakulární tím, že v něm piloti projíždějí pod zmíněným hotelem, což v kombinaci s blikajícími LED diodami, jimiž je povrch budovy osázen, činí z tohoto místa během konání závodu velmi zajímavou barevnou podívanou.

Výjezd z pitlane byl vyprojektován tak, že při něm závodníci projíždějí skrze tunel a na závodní dráhu se vracejí na druhé straně těsně před vrcholem třetí zatáčky. I toto je ve světě královny motorsportu unikátní.

Pro piloty je okruh v Abú Dhabi o to náročnější, neboť se na něm jezdí proti zavedeným zvyklostem, tedy proti směru hodinových ručiček. Jedno kolo zde v konfiguraci pro závody formule 1 měří 5 554 metrů, přičemž během nedělního odpoledne jej závodníci musejí zvládnout hned pětapadesátkrát za sebou.

Rekordmanem a zároveň i nejúspěšnějším pilotem na trati Yas Marina je Sebastian Vettel. V roce 2009 tady během závodu zaznamenal čas 1:40,279, přičemž na stupni nejvyšším stanul hned třikrát (2009, 2010 a 2013).

Mapa okruhu