Nico Hülkenberg

Zveřejněno Autor:

Trackday F1 Deutschland, Hockenheim

Národnost: německá
Startovní číslo: 27
Tým: Renault
Datum narození: 19. 8. 1987
První závod: GP Bahrajnu 2010
Tituly:
Oficiální stránka: nicohulkenberg.net
Statistiky: GPGuide

Počátky Nikovy závodní kariéry se nikterak nelišily od ostatních jezdců F1. Skrze nejrůznější evropské motokárové šampionáty se postupně propracoval až k formulovým speciálům, kterých se drží dodnes. V roce 2007 společně s německým týmem opanoval sérii A1 GP a posléze si vyzkoušel také formuli 3.

Netrvalo dlouho a za své skvělé výkony byl řádně odměněn, to když mu v sezoně 2008 nabídl Frank Williams roli testovacího jezdce v jeho stáji. Hülkenberg pochopitelně nabídku přijal, nadále však také působil v F3, kterou téhož roku dokonce celou opanoval.

Svoji nespornou rychlost následně potvrdil v GP 2, kde mu stačil pouhý jeden pokus na to, aby se stal mistrem světa. V roce 2010 přišel debut v královně motorsportu, kde hájil barvy stáje z Grove. Ve svém premiérovém ročníku si počínal velmi dobře – kromě dvaadvaceti získaných bodů zaznamenal také první a dosud i jedinou pole position.

Navzdory skvělým výkonům však o závodní angažmá přišel, neboť Williams místo něj upřednostnil Pastora Maldonada, za nímž stáli bohatí sponzoři z Venezuely. Hülkenberg tedy musel vzít za vděk roli testovacího pilota Force Indie, takže ročník 2011 sledoval pouze z pohledu diváka.

Do závodní sedačky se německý pilot vrátil následující sezonu a to právě v týmu Vidžaje Mallyi. Nico se blýskl několika hezkými výsledky včetně čtvrtého místa v Belgii a posléze opět změnil zaměstnavatele. Tentokrát byl ovšem jeho odchod dobrovolný. V sezoně 2012 podával Sauber velmi slibné výkony, a proto se zpočátku zdálo, že by si mohl Hülkenberg polepšit. Nicméně opak byl pravdou. Loňský ročník se švýcarskému týmu tolik jako ten předcházející již nevydařil, což se pochopitelně zobrazilo také na bodovém kontě samotného jezdce. Stáj z Hinwillu se navíc potýkala s nemalými finančními problémy, a tak Němec vycítil, že tudy cesta nepovede.

Dlouhou dobu se zdálo, že by mohl zakotvit u Ferrari, to se však nakonec za pět minut dvanáct domluvilo s Räikkönenem. A protože příliš slušných volných míst pro letošní sezonu již nezbývalo, namířil si to Hülkenberg zpět do Force Indie, kde se stal novým kolegou Sergia Péreze.

Návrat to byl úspěšný, v roce 2014 získal 96 bodů a v šampionátu skončil devátý právě před týmovým kolegou. U indické stáje zůstal i v další sezóně. Hülkenberg zůstal s Force Indií až do ročníku 2016, kde si odskočil do Le Mans a čtyřiadvacetihodinový závod vyhrál. Pro rok 2017 přešel Hülkenberg do továrního Renaultu.

Články