FIA vysvětluje, proč v Číně vyjel safety car

Piloti mají smůlu. O výjezdu safety caru rozhoduje jen a pouze faktor bezpečnosti a neřeší, jestli to někomu prospěje, nebo ne. Jezdci se s tím musí smířit. Stejně jako s tím, že to nejsou oni, kdo rozhodují o vhodnosti vyslání safety caru na trať v době, kdy si myslí, že by vhodnější byl virtuální safety car. Ten na rozdíl od reálného safety caru má za cíl udržet rozestupy mezi auty.

Štítky: Bezpečnost FIA GP Číny Zveřejněno 16. 04 2018 — GPF1.cz

Ve 31. kole GP Číny došlo ke kolizi jezdců Toro Rosso Pierrem Gaslym a Brendonem Hartleym. To mělo za následek řadu karbonových úlomků napříč celou závodní dráhou. Právě nutnost nechat sjet celé startovní pole dohromady, aby byl vytvořen dostatečně velký prostor pro práci traťových maršálů, stál za rozhodnutím vyslat safety car.

„Když se rozhodneme o nasazení safety caru, je to ryze z bezpečnostních důvodů a neohlížíme se za tím, zda to někomu ublíží, nebo z toho bude někdo profitovat,“ řekl Charlie Whiting.

Největším kritikem safety caru byl Valtteri Bottas a Sebastian Vettel, kteří už na něj nestihli zareagovat absolvováním druhého pitstopu, během kterého by si nechali nasadit čerstvé a rychlejší pneumatiky.

„Trosky byly rozseté po celé dráze, museli jsme počkat, až se auta sjedou za safety carem, než vyšleme maršály na trať,“ vysvětlil Whiting také časovou prodlevu mezi výjezdem safety caru a dobou, než začali maršálové na dráze pracovat. Jsou vystavení nebezpečí i při rychlosti na úrovni 30 % té závodní. Formule jsou pořád dost rychlé a nejsem si jist, jestli se dá pilotům absolutně důvěřovat.“

Safety car byl na trať vyslán za účelem vytvoření dostatečně velké mezery na dráze pro potřeby práce maršálů. Ta právě v režimu virtuálního safety caru nevzniká.

Diskuse k článku

Napsat komentář