FIA objasnila pravidla o zavěšení. Už nejsou žádné šedé zóny, říká šéf týmu Haas Steiner

Šéf týmu Haas Günther Steiner se nechal slyšet, že technická pravidla formule 1 již nemají žádnou “šedou zónu” ve vztahu k zavěšení kol, Mezinárodní automobilová federace totiž během úvodní série předsezonních testů v Barceloně poslala týmům technickou direktivu, která objasňuje, co je a co není legální. Mercedes a Red Bull v loňském roce vyvíjely zavěšení,…

2 Štítky: Haas Pravidla Zveřejněno 4. 03 2017 — Pavel Fabry

Šéf týmu Haas Günther Steiner se nechal slyšet, že technická pravidla formule 1 již nemají žádnou “šedou zónu” ve vztahu k zavěšení kol, Mezinárodní automobilová federace totiž během úvodní série předsezonních testů v Barceloně poslala týmům technickou direktivu, která objasňuje, co je a co není legální.

Mercedes a Red Bull v loňském roce vyvíjely zavěšení, s jehož pomocí se jim dařilo do jisté míry obcházet pravidla zakazující aktivní elementy ovlivňující aerodynamiku vozu. Ferrari proto napsalo dopis FIA, ve kterém žádá o upřesnění, co pravidla povolují a co zakazují. Předmětem dopisu byl článek 3.15 Technických regulí, ve kterém se píše, že “jakýkoliv jednotlivý díl vozu ovlivňující jeho aerodynamickou výkonnost musí zůstat nehybný relativně k odpružené části vozu”, a části zavěšení monopostů soupeřů, které byly navrženy, aby aerodynamice pomáhaly.

Steiner nyní říká, že díky nařízení, kterým FIA týmy tento týden obeslala, jsou nyní pravidla jednoznačná, neexistuje již tedy “šedá zóna”, která by umožňovala jejich obcházení.

“Nyní už jasně chápeme, co nesmíme dělat a my jsme to nikdy nedělali,” řekl. “Nemůžeme se toho obávat, na to jsme příliš malí. Nevím, co mají ostatní, myslím, že tohle je jedna z největších otázek. Když si to každý musí obhájit před FIA, každý musí říct, zda je to legální, či není. Myslím, že v tomto směru jsme nyní všichni spokojení s tím, jak jsou pravidla napsaná.”

Steiner dodává, že pokud se během prvního závodního víkendu sezony v australském Melbourne najde někdo, jehož vůz neprojde technickou přejímkou pro porušení tohoto pravidla, může vinit už pouze sám sebe.

“Byla by vážně škoda, kdyby šel někdo proti tomu, co nyní FIA objasnila, jet tam a riskovat protest. Myslím, že to záleží na těch, kteří chtějí riskovat, ne na těch, kteří budou protestovat, ti mají právo protestovat. Závisí to na těch, kteří se pokusí získat výhodu a jsou předmětem takového protestu, je to na nich. Neměli byste tohle mít, toť můj názor, bylo to objasněno a všichni by měli jasně rozumět tomu, o co jde.”

Čtěte dále: Tipujte nejrychlejší čas druhého týdne testů a vyhrajte

Diskuse k článku

Napsat komentář