Ferrari z technického selhání viní japonského dodavatele

Vadná zapalovací svíčka značky NGK stála za odstoupením Sebastiana Vettela v japonské Grand Prix. Právě tuto japonskou firmu viní Scuderia za své potíže z poslední Velké ceny, když tvrdí, že její auto je dobré – s výjimkou jednotlivých komponent.

Štítky: Ferrari Zveřejněno 9. 10 2017 — Lukáš Štěrovský

Stejně jako v Malajsii i před startem japonské Grand Prix nastala u Ferrari panika jen pár minut před startem, když tentokrát zjistilo závadu na Vettelově voze. V důsledku toho musel Němec ve službách Scuderie odstoupit pár kol po startu. Problémem byla chybná zapalovací svíčka, kterou by Ferrari nestihlo vyměnit.

Tuto komponentu dodává Ferrari firma NGK, která sídlí jen hodinu jízdy od Suzuky. „Všichni viděli, co se stalo,“ prohlásil po závodě šéf týmu Maurizio Arrivabene, pod nímž se po posledních třech závodech prý houpe židle. „Viděli jste, že by chyboval tým? Auto je dobré kromě komponent, které nás stojí výsledky.

Musíme ale otočit list, zůstat motivovaní, udělat analýzy toho, co se stalo, a jet do Austinu. I když je ztráta na Mercedes už velká,“ dodal Arrivabene. Právě šéf Mercedesu Toto Wolff s Ferrari soucítí. Po závodě dokonce přišel na boxovou zídku Ferrari, aby s Arrivabenem prohodil pár slov.

„S Mauriziem vycházím velmi dobře. Všichni ve Ferrari se musí cítit strašně,“ řekl médiím Wolff. „Možná za jejich potíže může křivka vývoje. Oproti loňsku udělali letos velký skok. Jejich auto je hodně rychlé, ale postrádá větší spolehlivost. To je dalším krokem.“

Wolff se pak stejně jako Arrivabene a vlastně i Vettel domnívá, že titul ještě není rozhodnut. S tím souhlasí i nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda. „Je mi líto Sebastiana. Ale díky bohu, že to Ferrari, a ne my, musí zjistit, odkud pocházejí tyto malé chyby a napravit je. Sebastian už má velkou ztrátu, ale vždycky říkám, že tak dlouho, dokud titul je nebo není vyhrán, je nebo není vyhrán.“

Diskuse k článku

Napsat komentář