Ferrari si láme hlavu. Citlivé auto způsobuje těžkosti při hledání vhodného nastavení

Největší slabinou letošního vozu Ferrari, který si tým jinak pochvaluje, je jeho nekonstantní chování, kvůli němuž je obtížné trefit správné nastavení. Myslí si to šéf týmu Maurizio Arrivabene, který rovněž pohovořil o plánech pro příští rok. Italská stáj už od prvního závodu letošní sezony cílí na vítězství, na to se zatím ale nezmohla. Když už…

Štítky: Ferrari James Allison Maurizio Arrivabene Zveřejněno 27. 06 2016 — Lukáš Štěrovský

Největší slabinou letošního vozu Ferrari, který si tým jinak pochvaluje, je jeho nekonstantní chování, kvůli němuž je obtížné trefit správné nastavení. Myslí si to šéf týmu Maurizio Arrivabene, který rovněž pohovořil o plánech pro příští rok.

Italská stáj už od prvního závodu letošní sezony cílí na vítězství, na to se zatím ale nezmohla. Když už odpadl Mercedes, narazila Scuderia na připravený Red Bull. Důvody, proč tomu tak je, předkládá šéf Maranellských Maurizio Arrivabene.

„Auto pro rok 2016 je velkým krokem dopředu. Ale je také velmi citlivé a obtížné na nastavení. Ještě má však hodně co nabídnout. Jsem si jistý, že prací, kterou děláme, budeme demonstrovat jeho potenciál. Je to plnokrevník, ale s několika malými věcmi můžeme dosáhnout sta procent jeho výkonnosti.

Vím, že máme potenciál: Samozřejmě znám i skvělou práci, jakou odvádí Mercedes. Na některých okruzích bude rozdíl menší, ale se svými ambicemi musíme zvýšit laťku a začít se dostávat přes ni. Kdybych se spokojil se stejným počtem výher, jaké jsme měli vloni, neměl bych toho správného ducha Ferrari a DNA jeho lidí.“

 

Jak už Arrivabene dříve prozradil, bylo by podle něj chybou soustředit se už na příští rok. Vždyť odjeto je pouze osm závodů a Mercedes mohou brzy přibrzdit třeba penalizace za použití většího než povoleného množství komponent pohonné jednotky.

„Podle mého by bylo špatné soustředit se na příští rok a neřešit současnost. Blížíme se k Mercedesu, nesmíme propásnout nabídnutou šanci v letošním šampionátu,“ dodal šéf týmu Ferrari. Podobného názoru je i technický ředitel stáje James Allison.

„Jako Ferrari máme povinnost vyhrávat v každém roce, takže musíme nasadit všechny naše zdroje, abychom se ujistili, že jsme pro ostatní co největší výzva. A to tak moc, jak jen v tomto roce můžeme být. Rovněž musíme zajistit, abychom měli nejlepší šance i v další sezoně. Je to velmi těžké, ale je to náš cíl,“ prohlásil Allison, který je však z hlediska budoucnosti spojován i s jinými týmy.

Čtěte dále: Jednou nohou ve Ferrari? Pérezovi k přestupu nahrává všechno

V Kanadě bylo Ferrari Mercedesu hodně blízko. Na vítězství to nakonec ale – opět – nestačilo...

V Kanadě bylo Ferrari Mercedesu hodně blízko. Na vítězství to nakonec ale – opět – nestačilo…

Diskuse k článku

Napsat komentář