Ferrari by mohlo přijít o miliony dolarů. Důvodem je reforma v přerozdělování peněz

Nový majitel konglomerátu formule 1, Liberty Media, přemýšlí nad změnami v přerozdělování finančních odměn týmům. Tím by mohlo padnout i dlouholeté privilegium Ferrari a mnohamilionový bonus za historický přínos sportu. Už na konci tohoto měsíce by měla  F1 oficiálně převzít společnost Liberty Media, která si klade za prioritní cíle popularizaci sportu a navýšení tržeb. Jednou z ideí…

12 Štítky: F1 Greg Maffei Liberty Media Ross Brawn Zveřejněno 21. 01 2017 — Josef Nekvinda

Nový majitel konglomerátu formule 1, Liberty Media, přemýšlí nad změnami v přerozdělování finančních odměn týmům. Tím by mohlo padnout i dlouholeté privilegium Ferrari a mnohamilionový bonus za historický přínos sportu.

Už na konci tohoto měsíce by měla  F1 oficiálně převzít společnost Liberty Media, která si klade za prioritní cíle popularizaci sportu a navýšení tržeb. Jednou z ideí jak dosáhnout takových změn je i návrh na spravedlivější přerozdělování peněz z prodeje komerčních práv. Současné rozvržení přitom dlouhodobě upřednostňovalo Ferrari, které jen za to, že je součástí formule 1, inkasovalo kulantní sumu 90 milionů dolarů ročně – cifra dvojnásobně vyšší než jakou obdrží týmy Sauber nebo Manor. Jak ale nový vlastník naznačuje, těmto „historickým“ platbám by brzy mohlo odzvonit.

Svými slovy to potvrzuje generální ředitel Liberty Media Greg Maffei, který se nechal slyšet, že nastal čas utnout toto nerovnoměrné rozdělování peněz. Ferrari by se podle něho již mělo připravovat na přijetí takové změny. Přitom změna na tomto poli by prý mohla být nápomocná v dosažení větší rivality mezi týmy, díky čemuž by mohlo dojít i k navýšení zisků skrze sponzory.

„Jste-li Ferrari, dostává se vám obrovských finančních prostředků od sponzorů, které budou pozitivně ovlivněny skvělými závody. Je proto třeba zvážit vyrovnání plateb týmům, a tím i nastolit větší spravedlnost. V případě Ferrari bych očekával, vzhledem ke skutečnosti, že vytvoření skvělé platformy pomůže také navýšit naše zisky od sponzorů, jde o takový kompromis,“ referoval Maffei magazínu Forbes o možných záměrech Liberty Media.

Se záměrem sebrat Ferrari odměny za přínos sportu ale moc nesouhlasí široce uznávaný inženýr a stratég Ross Brawn, o němž se mimo jiné spekuluje, že by mohl nastoupit u Liberty Media coby expert a na starosti by mohl mít záležitosti týkající se sportu.

„Vynaložili spoustu úsilí na to, aby ty peníze získali a rozhodně je nedostali jen tak. Ferrari je dlouholetým podporovatelem formule 1 a má nejdelší historii. Asi každý uzná, že Ferrari je největší značkou F1 a že je nejznámějším týmem důležitým pro celkovou image formule 1. Z toho přirozeně profitují. Možná se to někomu nelíbí, ale taková je realita,“ myslí si Brawn.

Čtěte dále: Ecclestonův konec v F1? Jeho budoucnost je v rukách nového majitele

Diskuse k článku

Napsat komentář