Haas reaguje na rostoucí kritiku partnerství s Ferrari: F1 je plná ufňukanců!

Tým Haas ze strany ostatních týmů schytává tvrdou kritiku za svůj přístup, tedy za spolupráci s Ferrari. Majitel amerického týmu ale nechápe proč, když v současném sportu jsou praví konstruktéři jen dva: „Ostatní se od nás tak neliší. Formule 1 je plná ufňukanců,“ má jasno Američan. Haasu v současné době patří páté místo v Poháru konstruktérů díky skvělému…

3 Štítky: Gene Haas Haas Zveřejněno 15. 04 2016 — Josef Nekvinda

Tým Haas ze strany ostatních týmů schytává tvrdou kritiku za svůj přístup, tedy za spolupráci s Ferrari. Majitel amerického týmu ale nechápe proč, když v současném sportu jsou praví konstruktéři jen dva: „Ostatní se od nás tak neliší. Formule 1 je plná ufňukanců,“ má jasno Američan.

Haasu v současné době patří páté místo v Poháru konstruktérů díky skvělému šestému, respektive pátému místu Romaina Grosjeana v dosavadních dvou odjetých velkých cenách. Před sezonou absolutně sci-fi obrázek se tak stal realitou a navíc tým nyní přehodnotil své cíle. Dojíždět chce pravidelně v top 10 s oběma vozy.

Tyto výsledky na sebe proto z pochopitelných důvodů strhly obrovskou masu pozornosti z řad veřejnosti, médií ale i samotných týmů. Některým z posledně jmenované skupiny se však nelíbí přístup, s jakým Haas do F1 vstoupil. Pro ně však má majitel týmu Gene Haas vcelku jasný vzkaz.

„Myslím, že v jistém smyslu je v F1 spousta ufňukanců, kteří hovoří o našem úspěchu. My jsme tu jen kvůli závodění, proto vůbec nechápu, proč si stěžují,“ uvedl Američan.

Znovu přitom zdůraznil, že se Haas nedopustil žádného provinění vůči regulím tohoto sportu. Navíc oponoval, že startovní rošt plný konstruktérů je již dávno minulostí.

„Pojďme uvést věci na pravou míru. Za prvé jsou v celé této sérii pouze dva konstruktéři. A to je Ferrari a Mercedes (Gene Haas zapomněl na Renault – pozn. redakce). Oni si navrhují svoje vlastní auta, vlastní motory a ve většině případů, skutečně až v devadesáti procentech, tak činí ve své továrně. Všichni ostatní odebírají hlavní součást, tedy motor od dodavatele.

Takže těchto devět týmů se od nás v podstatě neliší. Možná procentuálně odebíráme více než jiní, ale i oni dostávají hlavní položku, motor, od svého dodavatele,“ poukázal v pátek dopoledne Gene Haas.

Ten se dokonce vytasil se seznam součástek, jež si stáj musí sama vyrobit „Podívejte se na to. Tady jsou díly, které si týmy musí samy vyrábět. Četl to vůbec někdo? Co je špatné na tom, že děláme něco trochu jinak? Splňujeme všechna nařízení Mezinárodní automobilové federace.“

Skrze tyto kyselé narážky je jasné, že i tak musel celý tým usilovně pracovat na tom, aby se nakonec do formule 1 dostal. Navíc Haas nechtěl strávit pět let závoděním někde na chvostu startovního pole. Tuto kapitolu se proto tímto přístupem rozhodl přeskočit a pakliže se to někomu nelíbí, pak ať, ale Haas se prý loučit s F1 nehodlá a lidé okolo si prostě budou muset zvyknout. „Je to jejich problém,“ ukončil Gene Haas.

Čtěte dále: Analýza: Haas jde svým přístupem za hranici svých dosavadních možností

Diskuse k článku

Napsat komentář