Dominance je pryč, Ferrari i Red Bull jsou blízko. Musíme si zvykat, tvrdí šéf Mercedesu

Situace ve vedení šampionátu se podle šéfa německé stáje Tota Wolffa vrací do „normálu“. Výkony se začínají srovnávat a Stříbrné šípy pomalu ztrácí status favorita. Mercedes v sezonách 2014 a 2015 vyhrál neuvěřitelných 32 ze 38 závodů, letos ovládl první čtyři. Ve Španělsku se oba piloti vyřadili v prvním kole a triumfoval Red Bull s…

Štítky: kvalifikace Lewis Hamilton Mercedes Nico Rosberg Zveřejněno 12. 06 2016 — Marie Tomšíková

Situace ve vedení šampionátu se podle šéfa německé stáje Tota Wolffa vrací do „normálu“. Výkony se začínají srovnávat a Stříbrné šípy pomalu ztrácí status favorita.

Mercedes v sezonách 2014 a 2015 vyhrál neuvěřitelných 32 ze 38 závodů, letos ovládl první čtyři. Ve Španělsku se oba piloti vyřadili v prvním kole a triumfoval Red Bull s Maxem Verstappenem. V Monaku byl pro změnu Mercedes na nejlepší cestě za druhým místem, ale kvůli chybě Red Bullu vítězství spadlo do klína trojnásobnému mistrovi světa Hamiltonovi.

Vítězná šňůra tedy stále trvá, ale vypadá to, že se blíží ke svému konci. V Kanadě Mercedes odstartuje z první řady, ale odstup konkurence je podstatně menší. Sebastian Vettel ztratil pouze 0,178 na prvního Lewise Hamiltona a Daniel Ricciardo o dvě desetiny více, když chyboval na výjezdu z poslední zatáčky.

“Vracíme se zpět do normálu. Měli jsme velmi šťastné období, dva roky jsme byli dominantním týmem. Ale teď vidíme, že mezera mezi prvními třemi nebo čtyřmi týmy se zmenšuje, a to je ten důvod, proč jsme všichni tady. Mám pocit, že aktuální situace je v podstatě normální,” uvedl šéf Mercedesu Toto Wolff.

V kvalifikačním režimu Mercedes zůstává nejrychlejším týmem, ale v závodě může být vše jinak. “Viděli jsme loňský rozdíl, bylo to kolem pěti desetin. Závisí to na okruhu a Kanada je náročnější na pneumatiky. Sobota byla o dostání pneu do provozního okna. Ale jsou časy reprezentativní? Možná, že ano. Teoreticky je Mercedes na 1:12,6 a Ferrari 1:12,9, ale jsou to akademické odhady. To se nepočítá. Odstup dvou desetin nás udržuje ve střehu,” dodal Toto Wolff.

Podobného názoru je i Lewis Hamilton. Na Ferrari si musí dávat pozor. “V závodě to bude těsné. V kvalifikaci jsem se necítil úplně dobře. Provedli jsme nějaké změny a měl jsem pocit, že jsem trochu ztratil. Musíme se dostat zpět tam, kde jsme byli v pátek,” řekl vítěz kvalifikace.

Nico Rosberg ztratil na svého týmového kolegu necelou jednu desetinu. “Sice jsem přišel o pole position, ale stále stojím v první řadě. Lewis byl o něco rychlejší, tak jsem se ve druhém pokusu snažil trochu přitlačit. Ale nezvládl jsem první zatáčku a bylo po šancích.

V závodě budu mít několik možností na předjetí Lewise. V poslední době se mi povedlo pár startů, a také pneumatiky by mohly zamíchat pořadím. Zítra by to mělo být hodně zajímavé, uvidíme, co udělá počasí. Kanada je vždy něčím zvláštní,” komentoval Rosberg.

Čtěte dále: Analýza: Jak se Ferrari znovu dotáhlo na Mercedes?

Mercedes znovu obsadil první řadu, ale ostatní týmy jsou velmi blízko

Mercedes znovu obsadil první řadu, ale Ferrari a Red Bull jsou velmi blízko

Diskuse k článku

Napsat komentář