Díky FIA! Z vážné nehody Alonso vyvázl bez zranění

Fernando Alonso vážně havaroval ve Velké ceně Austrálie. Hrozivě vypadající incident zřejmě nebude mít žádné větší následky, pokud nepočítáme odstoupení dvou pilotů ze závodu. Velká cena Austrálie, osmnácté kolo. Při brzdění do jedné ze zatáček Alonso narazil do levého zadního kola Estebana Gutiérreze. Alonso vyjel mimo trať, narazil do svodidel, odrazil se do štěrkové zóny, která…

1 Štítky: Fernando Alonso Jenson Button McLaren Zveřejněno 20. 03 2016 — Marie Tomšíková

Fernando Alonso vážně havaroval ve Velké ceně Austrálie. Hrozivě vypadající incident zřejmě nebude mít žádné větší následky, pokud nepočítáme odstoupení dvou pilotů ze závodu.

Velká cena Austrálie, osmnácté kolo. Při brzdění do jedné ze zatáček Alonso narazil do levého zadního kola Estebana Gutiérreze. Alonso vyjel mimo trať, narazil do svodidel, odrazil se do štěrkové zóny, která monopost „nakopla“. Vůz McLarenu se proletěl vzduchem a otočil se o více jak 360 stupňů. Španělský jezdec naštěstí vyvázl jen s mírnou bolestí kolene.

“Jsem v pořádku,” potvrdil Alonso. “Byl jsem velmi blízko a ztratil kontrolu na brzdách. Jsem zklamaný, protože jsem nedokončil závod a ztratil tak možnost získat první body. Vzhledem k poškození vozu jsem zřejmě přišel o pohonnou jednotku.”

Alonso absolvoval pouze povinnou kontrolu v tamním lékařském středisku, nemusel ani na prohlídku do nemocnice. “Fyzicky se cítím dobře, ale všechno trochu bolí. To je při nárazu v takové rychlosti normální. Kolenem jsem narazil do řídícího sloupku, takže to mě trochu bolí. Ale jinak se cítím velmi dobře. Byl to děsivý okamžik a jsem rád, že tady mohu stát. Jsem velmi vděčný a chtěl bych poděkovat FIA za bezpečnostní pravidla. Díky nim jsem ještě naživu.”

Nehoda byla posouzena jako závodní incident, tudíž nikdo nebude potrestán. Z televizních záběrů to sice vypadalo, že Gutiérrez při brzdění mírně změnil stopu, ale Alonso se shodl s rozhodnutím ředitelství závodu. “Ne, neviním Estebana. Snažil jsem se využít aerodynamického pytle. Je možné, že jsem se rozhodl příliš pozdě.”

Automaticky se nabízí otázka, jak by to dopadlo, kdyby byl Alonsův mclaren vybaven ochranou kokpitu. Věrný zastánce Halo konceptu a druhý pilot McLarenu v jedné osobě Jenson Button, který dokončil jako čtrnáctý, v tom nevidí nejmenší problém.

“Sice by se nemusel dostat ven tak rychle, ale musíme myslet na bezpečnostní riziko v souvislosti s otevřením kokpitem. Rozlití paliva je velmi nepravděpodobné: prostě se to nestane. Proto je lepší mít systém Halo. Maršálové by ho dostali ven sice o trochu déle, ale bylo by to v pořádku,” komentoval nehodu Button.

Čtěte dále: Grosjean: Je to jako bychom stáli na nejvyšším stupni!

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Test in Barcelona, #22 Jenson Button (GBR, McLaren Honda F1 Team), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Ani hrozivá nehoda týmového kolegy Buttonův názor na ochranu kokpitu nezměnila

Diskuse k článku

Napsat komentář