Další oživení startovního pole? Wehrlein má instinkt zabijáka

Chráněnec Mercedesu Pascal Wehrlein se tento týden stal pilotem Manoru pro sezonu 2016. Co ale o něm víme? Jaký je pilot a co od něho můžeme očekávat? O tom, že německý mladík jménem Pascal Wehrlein vyhrál seriál DTM coby nejmladší závodník, se napsalo již mnohé. Zásluhou spolupráce s Mercedesem mu tento úspěch pomohl vynést pozici pilota…

2 Štítky: Manor Mercedes Pascal Wehrlein Toto Wolff Zveřejněno 12. 02 2016 — Josef Nekvinda

Chráněnec Mercedesu Pascal Wehrlein se tento týden stal pilotem Manoru pro sezonu 2016. Co ale o něm víme? Jaký je pilot a co od něho můžeme očekávat?

O tom, že německý mladík jménem Pascal Wehrlein vyhrál seriál DTM coby nejmladší závodník, se napsalo již mnohé. Zásluhou spolupráce s Mercedesem mu tento úspěch pomohl vynést pozici pilota týmu F1 v barvách Manoru. Velký podíl na tom nese zejména Toto Wolff a nově vzniklá spolupráce Mercedesu s Manorem, kterému budou od nové sezony stříbrné šípy dodávat pohonné jednotky.

Právě tato dohoda zřejmě hrála prim při porovnávání možných akvizic. Od Manoru se pro letošek očekává výrazný posun vřed výsledkovou listinou až někam ke středu startovního pole a jak samotný britský tým naznačuje, angažování talentovaného pilota Pascala Wehrleina je pro něho přednější než přísun většího objemu finančních prostředků. Věřit tomu ale samozřejmě nemusíme. Čemu už ale lze věřit s větší pravděpodobností, je zrození kompenzační dohody mezi oběma subjekty na dodávky motorů právě výměnou za závodní sedačku pro německý talent.

„Manor Racing je pro mě skvělým počátkem kariéry ve formuli 1. Je to malý a plně soustředěný tým a já doufám, že se brzy s každým poznám. I když je to má první sezona, mou vizí je pomoci Stephenovi (Stephen Fitzpatrick, majitel týmu Manor Racing) a klukům k dosažení jejich cílů. Bude to tvrdý oříšek, ale myslím, že bychom měli být schopni bojovat o body. Bude to zábava.

Ještě slovo k mé závodní rodině Mercedesu a zejména Toto Wolffovi, kteří mi umožnili tuto příležitost. Díky za neuvěřitelnou podporu a pomoc při dosažení mého snu,“ vyjádřil se Pascal Wehrlein po oznámení.

A jak na tom vyděláme my, diváci? Co můžeme od působení Wehrleina ve formuli 1 očekávat? Na cestě k titulu v DTM si Němec připsal dvě vítězství, ale je znám také zejména pro svůj ostrý a dravý styl řízení. Nico Müller jej při jednom z loňských závodů ohodnotil slovy: „He is f…ing crazy.“ Svůj hlad po vítězství na trati tedy rozhodně nezastírá. Vypadá to, že se můžeme těšit na podobná představení, která loni předváděl například nejmladší účastník Max Verstappen a oživil tak celou formuli 1. Nebo máme očekávat nerozvážnosti podobné stylu Maldonada? Uvidíme.

Zkušenosti nicméně hrají v jeho prospěch. Ve svých jedenadvaceti letech do formule 1 nevstupuje jako úplný začátečník. V minulosti testoval již pro Force Indii i Mercedes a ani DTM není úplně irelevantní prověrkou.

„Je to velmi dobrá příprava na F1. Co se týče vozů, kladou na závodníky podobné nároky jako vozy F3. Nachází se zde spousta těžkých okruhů a je tu pole profesionálních závodníků. Pracovní postupy týmů jsou odvozeny od F1, takže provozně je to téměř totožné. Jediné, co chybí, je vývoj aut a technologie,“ uvádí Dominic Harlow, bývalý závodní inženýr Force Indie.

Čtěte dále: Manor dál posiluje. Nabral bývalého inženýra Ferrari Pata Frye

Pascal Wehrlein zřejmě nebude ustrašeným typem pilota

Pascal Wehrlein zřejmě nebude ustrašeným typem pilota

Diskuse k článku

Napsat komentář