Co vlastně může za uvolnění Hamiltonova ochranného lemování

Žurnalisté Peter Windsor a Craig Scarborough vysvětlili možnou příčinu toho, proč se Lewisi Hamiltonovi uvolnilo lemování kolem hlavy, takzvaný headrest. Příběh měl zvláštní rozměr v tom, že Hamilton musel do boxů pro nový a tím pádem ztratil jakoukoli výhodu z penalizace udělené Sebastianu Vettelovi. Ba dokonce bodově tratil.

Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Technika Zveřejněno 2. 07 2017 — Tomáš Richtr

Na videu Peter Windsor a Craig Scarborough pro Motorsport.tv prezentují headrest z vozu Caterham 2014. Řešení je ale stejné i dnes. Podstatou videa je vysvětlení, že problémem nejsou přední šroubovité úchyty, ale kopulovité výstupy na zadní části lemu. Během velkých změn teplot dochází také ke změnám rozměrů materiálu (dilatacím), pěna uvnitř je na změny teplot obzvlášť citlivá. Také proto se používají různé materiály: růžová pěna při teplotách do 30 °C, modrá pak při teplotách vyšších. Rozhodnutí o tom, který headset materiál je nutné použít, zobrazuje ředitelství závodu na monitorech vždy před každou jízdou.

Header-OMV_MM_800x600-01

Výstupky na zadní části Hamiltonova lemování už nebyly umístěny v protějším slotu, takže došlo k uvolnění zadní části headrestu. Navzdory Hamiltonově snaze se mu nepodařilo headrest vrátit do původní pozice a musel si dojet pro nový. Proč došlo k problému jen na Hamiltonově autě zřejmé není, ale nejspíše šlo o nedokonalé umístění headrestu na konci přerušení závodu v Baku. Šéf Mercedesu Toto Wolff důrazně trval na tom, že konkrétní viník se hledat nebude, protože se jedná o individuální chybu jinak úspěšného týmu. Pro GP Rakouska inkriminované piny Mercedes upraví.

Diskuse k článku

Napsat komentář