Budou týmy muset na začátku příští sezony volit pneumatiky naslepo?

Stáje na prahu ročníku 2017 možná budou muset volit směsi pneumatik do závodu bez jejich předchozího vyzkoušení. To by s ohledem na radikální změny v konstrukci vozů i samotných pneumatik mohlo způsobit nepředvídatelné výsledky a situace na trati. Od letošního roku platí pravidlo, které týmům nabízí širší škálu směsí pro závodní víkend, ze kterých si mohou vybrat…

Štítky: Paul Hembery Pirelli Pneumatiky Zveřejněno 25. 04 2016 — Lukáš Štěrovský

Stáje na prahu ročníku 2017 možná budou muset volit směsi pneumatik do závodu bez jejich předchozího vyzkoušení. To by s ohledem na radikální změny v konstrukci vozů i samotných pneumatik mohlo způsobit nepředvídatelné výsledky a situace na trati.

Od letošního roku platí pravidlo, které týmům nabízí širší škálu směsí pro závodní víkend, ze kterých si mohou vybrat podle svého uvážení. Ale se čtrnáctitýdenním předstihem, který Pirelli údajně potřebuje na výrobu a přepravu pneumatik, existuje relativně velká šance, že stáje budou muset pro příští sezonu zvolit směsi ještě předtím, než je otestují na nových vozech.

Což je ostatně podobné situaci z letoška. To ale nedošlo k výrazné změně v konstrukci či tvrdosti pneumatik, proto týmy věděly, co mohou předpokládat. Jenže rok 2017 má přinést až o pět vteřin na kolo rychlejší vozy a navíc i širší pneumatiky, jak upozorňuje ředitel divize Pirelli pro motorsport Paul Hembery.

„Budeme mít zcela odlišné pneumatiky a nemyslím si, že týmy budou schopny si vybrat pro Melbourne ještě před tím, než gumy vyzkouší v praxi. Musíme jim je nabídnout s předstihem, ale nemůžeme to udělat až po únorových testech. Příští rok nás tak čekají některé fascinující situace.“

Přestože Pirelli uspělo se svojí iniciativou a získalo skoro dvojnásobek testovacích dní (dvacet pět oproti původním dvanácti), aby letos zvládlo připravit pneumatiky pro sezonu 2017, nové gumy budou definitivně hotovy až po skončení sezony.

„Týmy pravděpodobně neuvidí pneumatiky do února příštího roku. Ale náš interní termín na jejich zhotovení je letošní listopad. Pokud v tu dobu pocítíme, že nejsme tam, kde jsme chtěli být, můžeme ho možná prodloužit. Určitě o tom můžeme debatovat.

Stáje nebudou mít vozy připraveny až do února, takže pravděpodobně budeme muset najít jiný způsob, jak pneumatiky připravit na první závod tak, aby si je vyzkoušely, ale bude to velmi, velmi těsné. Také to záleží na termínu únorových testů. Jestliže to bude čtyři týdny před Melbourne, bude to svazující,“ dodal Hembery.

Čtěte dále: Testování nových pneumatik nám pomůže s vývojem vozu, myslí si Williams

Volba pneumatik naslepo může přinést neočekávané události

Volba pneumatik naslepo může přinést neočekávané události

Diskuse k článku

Napsat komentář