Brzy poznáme, jak poctivě v zimě všichni trénovali, předpovídá Palmer

Podle jezdce Renaultu bude v letošní sezoně více než jindy hrát roli fyzická kondice pilotů. Palmer se také rozpovídal o zajímavém „dvojím“ efektu nových pravidel. Vyšší přítlak totiž prý zvýší i efekt slipstreamu. Letošní vozy, jak už bylo mnohokrát zmíněno, mají být až o pět vteřin na kolo rychlejší, a to díky většímu mechanickému i aerodynamickému…

Štítky: Jolyon Palmer Zveřejněno 5. 01 2017 — Lukáš Štěrovský

Podle jezdce Renaultu bude v letošní sezoně více než jindy hrát roli fyzická kondice pilotů. Palmer se také rozpovídal o zajímavém „dvojím“ efektu nových pravidel. Vyšší přítlak totiž prý zvýší i efekt slipstreamu.

Letošní vozy, jak už bylo mnohokrát zmíněno, mají být až o pět vteřin na kolo rychlejší, a to díky většímu mechanickému i aerodynamickému gripu. To by mimo jiné mělo ztížit i řízení vozu. Proto se nejen Jolyon Palmer domnívá, že jedním z klíčů k úspěchu bude fyzická kondice jezdce.

„Nevíme přesně, jak velký rozdíl bude v letošních vozech. Známe čísla, ale nevíme, jaké přesně budou třeba pneumatiky. Pokud to ale bude takové, jaké si myslíme, brzy se ukáže, kdo v zimě poctivě trénoval, a kdo ne. Pokud někteří přes zimu zanedbávali tělocvičnu, dožene je to,“ předpovídá britský závodník. „Nové vozy budou rychlé, rychlejší než loňské, takže bude výzva je řídit. I fyzicky. Podle mého to bude hodně vzrušující.“

Bude to ale stačit, aby zlepšení dostálo i závodění jako takové? „Přijde na to. Možná budeme moci projet Eau Rouge na plný plyn, i když pojedeme za někým, ale pak nebudeme schopni předjet. Možná bude vliv slipstreamu vyšší i bez DRS. Nezjistíme to, dokud nevyjedeme na trať. Můžete se podívat zpátky do let 2007 a 2008, kdy vozy měly hodně přítlaku, a nebylo lehké následovat jiné auto.

I když ale tehdy monoposty neměly DRS, předjíždělo se. Vliv slipstreamu byl obrovský, to teď není. Takže nová pravidla mohou mít dvojí efekt. Musíme si počkat do Melbourne. Obecně ale podle mého rychlejší vozy budou větší výzvou, i když přijdou zatáčky, kde to nebude díky vysokému přítlaku tak obtížné,“ dodává Jolyon Palmer.

Čtěte dále: Které týmy nejvíce vytěží ze změny pravidel?

Diskuse k článku

Napsat komentář