Brawn: Ploutve a T křídla, jsou to normální důsledky nových pravidel, chceme se jich ale postupně zbavit

Nový sportovní ředitel formule 1 Ross Brawn se nechal slyšet, že by se rád časem zbavil nepopulárních a nežádoucích důsledků nových technických pravidel, například žraločích ploutví či T křídel. V rozhovoru, který poskytl během předsezonních testů v Barceloně, Brit sdělil, že by rád dosáhl čistšího vzhledu monopostů, zároveň však ocenil výkonnostní pokrok, kterého se díky…

2 Štítky: FOM Pravidla Ross Brawn Zveřejněno 4. 03 2017 — Pavel Fabry

Nový sportovní ředitel formule 1 Ross Brawn se nechal slyšet, že by se rád časem zbavil nepopulárních a nežádoucích důsledků nových technických pravidel, například žraločích ploutví či T křídel.

V rozhovoru, který poskytl během předsezonních testů v Barceloně, Brit sdělil, že by rád dosáhl čistšího vzhledu monopostů, zároveň však ocenil výkonnostní pokrok, kterého se díky upraveným regulím podařilo dosáhnout.

“Musíme zjistit, jak si nová auta a nová pravidla vedou a jaký efekt to má,” řekl Brawn. “Jako závodní auto má (vůz formule 1) více vzrušující vzhled. Proporce toho auta jsou lepší. Jsou mnohem rychlejší, výkonnost je celkem pozoruhodná. Jezdci mi říkají, že jsou fyzicky náročnější, což je to, co bylo požadováno.

Jak už to tak u nových pravidel bývá, objevilo se pár háčků. Na krytu motoru máme nepopulární žraločí ploutev. Postupem času musíme takové věci vyřešit. Součástí nových pravidel bylo stvořit auta, která svým vzhledem budí nadšení, takže to nechceme pokazit drobnostmi, které ho sníží. To je ale u nových pravidel normální.”

K T křídlům Brawn dodal: “To jsou všechno důsledky nových pravidel, jsou nežádoucí. Musíme tedy tyto nežádoucí důsledky časem zažehlit. A zajistit, aby auta vypadala ryzeji. Musíme také zjistit, jakmile sezona s těmito pravidly a pneumatikami začne, jak jsou spolu jezdci schopni závodit. To je také důležitý element, v tuto chvíli je to otevřený bod. Co se aut týče, je důležitá stabilita, takže tam se nic dramaticky měnit nebude.”

Brawn během týdne také podotkl, že by se postupem času rád zbavil systému DRS, který sice napomáhá předjíždění, ale uměle. “Musíme se podívat na celé téma předjíždění v závodech a na to, jak mohou vozy být schopny jezdit jeden těsně za druhým. Já bych preferoval, aby se toho dalo dosáhnout normálním postupem, než aby se tomu pomáhalo něčím jako DRS.

DRS bylo řešením problému, který jsme v tu dobu měli. Nemyslím si, že bychom na zrušení DRS měli spěchat, co bych ale v dlouhodobém horizontu rád viděl, je takový design vozů, abychom ho nepotřebovali.”

Čtěte dále: FOTO: To nejlepší z prvního týdne testů objektivy fotografů

Diskuse k článku

Napsat komentář