Barcelonské testy jsou minulostí, nejrychlejší bylo Ferrari. Räikkönenovi se ani v pátek odpoledne nikdo nepřiblížil

V odpolední sekci pátečního testovacího segmentu se mnoho dramat neodehrálo. Ferrari zkoušelo závodní simulaci, zatímco ostatní se vesměs probírali svými problémy. Už už to vypadalo, že se na trať nepodívá Max Verstappen, jelikož Red Bull po obědě hlásil potíže s turbem. Ty se nakonec podařilo odstranit a mladý talent se do procesu zařadil po čtvrté hodině odpolední.…

Štítky: výsledky Zveřejněno 10. 03 2017 — Josef Nekvinda

V odpolední sekci pátečního testovacího segmentu se mnoho dramat neodehrálo. Ferrari zkoušelo závodní simulaci, zatímco ostatní se vesměs probírali svými problémy. Už už to vypadalo, že se na trať nepodívá Max Verstappen, jelikož Red Bull po obědě hlásil potíže s turbem. Ty se nakonec podařilo odstranit a mladý talent se do procesu zařadil po čtvrté hodině odpolední.

Narušení programu nastalo hned ve dvou případech, a to, když poprvé došlo k chvilkovému vypovězení služby Räikkönenova vozu v závěrečném sektoru okruhu. Nedlouho po tomto incidentu zastavil své auto v prostoru cílové rovinky také Carlos Sainz. Týmům obou pilotů se však podařilo závady brzy odstranit a ti tak své jízdy dokončili.

Barcelonské testy jsou minulostí, nejrychlejší bylo Ferrari. Räikkönenovi se ani v pátek odpoledne nikdo nepřiblížil

To samé ovšem neplatilo pro týmy McLaren-Honda a Haas. Fernanda Alonsa trápily stejné potíže, které měl ve čtvrtek i Stoffel Vandoorne. Jmenovitě šlo o problémy s elektronikou. Romain Grosjean pak zase stihl zajet 32 kol, nicméně v závěru jej donutila odstoupit unikající voda na jeho voze.

I v důsledku těchto událostí se tedy časy ve výsledkové listině příliš mnoho nelišily od těch dopoledních. Takříkajíc o parník páteční jízdy opanoval s časem 1:18,634 Kimi Räikkönen. Druhý Verstappen už nabral ztrátu 0,8 sekundy.

Výsledky závěrečného dne testů:

Osmý a poslední den předsezonních testů dospěl do své poloviny. Jeho dopolední část patřila opět Ferrari, potažmo Kimimu Räikkönenovi, který zajel obdivuhodný čas 1:18,634 na super-měkké sadě gum a přepsal tak dosavadní historické časy. Nejbližší konkurence na stejných pneumatikách zaostala o propastných osm desetin sekundy.

Hned pětice týmů se pak dostala pod hranici minuty a dvaceti sekund. Mimo „velké trojky“ se to podařilo ještě Toro Rosso a Renaultu a nedaleko za branami tohoto milníku zůstala také Force India.

Už vcelku tradičně se s velkými technickými problémy potýkal McLaren-Honda. Jak už ve svých vyjádřeních naznačil Fernando Alonso, agregátu od Hondy chybí výkon i spolehlivost. To se v pátek dopoledne potvrdilo hned ve dvou případech, kdy byl Španěl nucen zastavit přímo na dráze. Problémy, pravděpodobně znovu s brzdami, provázely také Haas. Testy tak byly v důsledku těchto událostí přerušeny celkem čtyřikrát.

Výsledky dopolední části závěrečného dne testů:

Diskuse k článku

Napsat komentář