Analýza tréninkových jízd: První tři týmy na stejné úrovni

Pokud se můžeme spolehnout na data z pátečního druhého tréninku, pak máme před sebou co do rychlosti velmi vyrovnaný závod. Mercedes, Ferrari a Red Bull jsou na tom téměř stejně.

Štítky: GP Bahrajnu Zveřejněno 7. 04 2018 — GPF1.cz

Marginální rozdíl je mezi Mercedesem a Ferrari na základě údajů ze druhé poloviny druhého tréninku, kdy si týmy zkouší jízdu s větším množstvím paliva na měkčí sadě pneumatik, kterou si před tím vyzkoušeli pro kvalifikační jízdu.

V té byli nejrychlejší piloti Ferrari, s více než půlsekundovým náskokem na dvojici jezdců Mercedesu Bottase a Hamiltona. Jenomže hned po tréninku prozradil šéf Mercedesu své přesvědčení, že vozy Ferrari jely s vysokým výkonem motoru.

“Umíme už dnes porovnávat výkon každého auta na základě GPS pozic,” řekl Wolff. “Z dat ze vyčíst, že a rovinkách získávají na rychlosti. V zatáčkách je to stejné. Pro naše inženýry je to velmi spolehlivý ukazatel toho, jak moc kdo navýšil výkon motoru, kdo má jaký aerodynamický přítlak a jaký odpor vzduchu.”

Vozy Red Bullu Maxe Verstappena a Daniela Ricciarda už ztrácejí v kvalifikačním trimu sekundu, ale podle Ricciardových slov to nereflektuje skutečný potenciál týmu.

“Páteční pozice nejsou důležité,” řekl Ricciardo. “Umíme být podstatně lepší. Jsem pořád přesvědčen, že máme dobré auto.”

Porovnání časů z úseku závodní simulace pak přináší daleko vyrovnanější výsledky:

  • Ferrari
  • Mercedes +0,0 sekundy na kolo
  • Red Bull +0,1
  • Toro Rosso +1
  • McLaren +1
  • Renault +1,3
  • Haas +1,5
  • Force India +1,5
  • Sauber +1,6
  • Williams +2,1

Bez ohledu na kvalifikační potenciál, závodní režim ve středu pole je opět velmi vyrovnaný. Teoreticky nejrychlejší strategií je jeden pitstop, strategie dvou zastávek je ale jen o 6 sekund pomalejší.

Hamilton penalizován za výměnu převodovky

Diskuse k článku

Napsat komentář