Analýza pátečních tréninků

Red Bull usiluje o to využít papírového potenciálu na okruhu u Budapešti a před startem GP Německa vyměnil Ricciardovi díly pohonné jednotky. To se nakonec nevyplatilo, protože Ricciardo odstoupil pro technické potíže a pro Maďarsko se musel vrátit k některým starším dílům. V závodním tempu je Red Bull favoritem, ale všechno předurčí - jako obvykle - schopnost v kvalifikaci konkurovat Ferrari a Mercedesu.

1 Štítky: GP Maďarska Zveřejněno 28. 07 2018 — GPF1.cz

Daniel Ricciardo vyhrál první trénink, ten druhý zase Sebastian Vettel z Ferrari. Rozdíly jsou malinké: 0,079 resp. 0,074 sekundy. I když by mohl Red Bull v kvalifikaci překvapit, síla motorů Ferrari je v Q2 a Q3 nemilosrdná, i když Hungaroring je na motory přeci jen méně náročný. “Chci být v první řadě,” říká Ricciardo.

Výsledky 1. tréninku

Poř. Pilot Tým/Motor Čas Odstup Kol
1 Daniel Ricciardo Red Bull/TAG Heuer 1’17.613 30
2 Sebastian Vettel Ferrari 1’17.692 0.079 24
3 Max Verstappen Red Bull/TAG Heuer 1’17.701 0.088 29
4 Kimi Räikkönen Ferrari 1’17.948 0.335 23
5 Lewis Hamilton Mercedes 1’18.036 0.423 28
6 Valtteri Bottas Mercedes 1’18.470 0.857 20
7 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1’18.975 1.362 17
8 Nico Hülkenberg Renault 1’19.025 1.412 14
9 Carlos Sainz Renault 1’19.128 1.515 32
10 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1’19.187 1.574 29
11 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 1’19.352 1.739 30
12 Fernando Alonso McLaren/Renault 1’19.690 2.077 24
13 Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 1’19.841 2.228 32
14 Lance Stroll Williams/Mercedes 1’20.012 2.399 33
15 Esteban Ocon Force India/Mercedes 1’20.065 2.452 30
16 S.Vandoorne McLaren/Renault 1’20.151 2.538 28
17 Sergio Pérez Force India/Mercedes 1’20.159 2.546 27
18 A.Giovinazzi Sauber/Ferrari 1’20.293 2.680 31
19 Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 1’20.307 2.694 28
20 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1’20.697 3.084 12

Výsledky 2. tréninku

Poř. Pilot Tým/Motor Čas Odstup Kol
1 Sebastian Vettel Ferrari 1’16.834 45
2 Max Verstappen Red Bull/TAG Heuer 1’16.908 0.074 35
3 Daniel Ricciardo Red Bull/TAG Heuer 1’17.061 0.227 36
4 Kimi Räikkönen Ferrari 1’17.153 0.319 40
5 Lewis Hamilton Mercedes 1’17.587 0.753 43
6 Valtteri Bottas Mercedes 1’17.868 1.034 46
7 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1’18.065 1.231 39
8 Carlos Sainz Renault 1’18.495 1.661 38
9 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 1’18.518 1.684 43
10 Esteban Ocon Force India/Mercedes 1’18.761 1.927 41
11 Sergio Pérez Force India/Mercedes 1’18.850 2.016 42
12 Fernando Alonso McLaren/Renault 1’18.857 2.023 38
13 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1’18.880 2.046 35
14 Nico Hülkenberg Renault 1’18.913 2.079 23
15 Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 1’18.916 2.082 41
16 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1’19.043 2.209 42
17 Charles Leclerc Sauber/Ferrari 1’19.137 2.303 38
18 Lance Stroll Williams/Mercedes 1’19.645 2.811 45
19 S.Vandoorne McLaren/Renault 1’19.712 2.878 38
20 Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 1’19.770 2.936 45

Při srovnání rychlých kol z tréninku se jeví Mercedes jako výrazně pomalý. Ale rychlé kolo ani jednoho z jezdců nebylo povedené. Stěžovali si na přehřívání pneumatik. Haas v této fázi sezony je tradičně čtvrtým nejrychlejším vozem.

Co do závodního tempa je na tom nominálně nejlépe Red Bull, ale předcházející závody ukázaly, že to rozhodně nemusí stačit. Red Bull budou trápit dva klíčové faktory: pozice na startu a (ne)spolehlivost. Rozdíly mezi prvními třemi a ostatními týmy opět indikují neuvěřitelně velkou výkonnostní propast.

Závodní tempo:

Předpokládá se opět strategie jediného pitstopu. TOP 10 bude nejspíš startovat na nejměkčí ultra-měkké sadě. Pitstop si vyžádá přibližně 21 sekund.

Potenciální strategie:

Neděle bude ještě teplejší než sobota I když sem tam může slunci bránit lehká oblačnost, teploty se v době závodu vyšplhají na přísných 33 °C. Neočekávané komplikace s pneumatiky mohou být v důsledku dalším překvapivým elementem.

Diskuse k článku

Napsat komentář