Analýza: Kdy se Mick Schumacher dostane do F1?

Je zřejmé, že to bude v následujících dnech a měsících čím dál frekventovanější dotaz: kdy se, pokud vůbec, dostane syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera, Mick, do královny motorsportu? Mick Betsch Schumacher, jak zní celé jeho jméno, se narodil 22. března 1999. Na začátku nové sezony F1 tedy nabude plnoletosti. To je jeden z předpokladů…

3 Štítky: Mick Schumacher Zveřejněno 25. 12 2016 — Tomáš Richtr

Je zřejmé, že to bude v následujících dnech a měsících čím dál frekventovanější dotaz: kdy se, pokud vůbec, dostane syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera, Mick, do královny motorsportu?

Mick Betsch Schumacher, jak zní celé jeho jméno, se narodil 22. března 1999. Na začátku nové sezony F1 tedy nabude plnoletosti. To je jeden z předpokladů pro start v šampionátu. Pilot navíc potřebuje takzvanou superlicenci, která předpokládá nějakou zkušenost s řízením vozu F1 zejména při testech (kde licence potřeba není). K zisku licence je potřeba obdržet 40 kvalifikačních bodů z jiných seriálů. Tento systém je ale nastaven velmi mírně. Stačí například dva roky po sobě skončit celkově do pátého místa v seriálu Euro F3, a máte potřebných 40 bodů.

Není bez zajímavosti, že Max Verstappen by se svého času do F1 nedostal. V šampionátu Euro F3 skončil třetí za Estebanem Oconem a Tomem Blomqvistem, a navíc mu nebylo osmnáct. Verstappen by musel premiéru v F1 odložit o rok.

Mick Schumacher se pro vstup do formule 1 potenciálně kvalifikuje tím, že získá titul ve stejné Euro F3, ve které jezdil Verstappen, nebo skončí celkově druhý (z italské F4 již má 10 bodů). V těchto dnech jeho Prema Powerteam oznámil Schumacherovo angažmá v evropské formuli 3 pro sezonu 2017.

Prema Powerteam je zkušená formace se sídlem ve městečku Grisignano di Zocco v italské provincii v oblasti Benátska. Nasazuje auta v menších seriálech, jako jsou nebo byly italská F3, F4, ADAC, Renault 3.5, Euro F3 nebo GP2. V jednom z jeho vozů seděli například nováček Williamsu Lance Stroll, bývalý pilot F1 Lucas di Grassi, vítěz závodů Indy Car Ryan Briscoe, ale také český pilot Filip Salaquarda.

Pro Premu, která je držitelem titulů Euro F3 z posledních šesti sezon, Mick Schumacher závodil v italské F4, ve které se potkal s českou formulovou nadějí Václavem Šafářem během tří závodů na Monze. Letos Prema získala titul s Lancem Strollem, před ním to byl Švéd Felix Rosenqvist, pilot Force Indie Esteban Ocon, letos čtvrtý v seriálu GP2 Ital Raffaele Marciello a dříve španělský pilot DTM Daniel Juncadella.

V osmnácti závodech získal Schumacher pět vítězství a skončil celkově druhý za dvacetiletým Argentincem Marcosem Siebertem, což je v nadupané konkurenci tří desítek závodníků velmi dobrý výsledek. Druhý skončil Mick Schumacher také ve formulovém seriálu ADAC formule 4 hodně dobré úrovně, tentokrát za Australanem Josephem Mawsonem.

Jedná se tedy o solidní průpravu, navíc v době, kdy se stává módou přeskakovat úroveň formule GP2 nebo V6 3.5. Čerstvě plnoletí mladíci tak skáčou rovnou do F1 a nikde není psáno, že získá-li příští rok Mick Schumacher titul nebo skončí druhý v seriálu Euro F3 (a bude tak mít potřebných 40 kvalifikačních bodů), nemohl by jít stejnou cestou.

Mick Schumacher závodil v motokárách pod pseudonymy, nebo alespoň vynechal příjmení Schumacher, jako například Mick Betsch nebo Mick Junior. Od vstupu do juniorských formulí ale závodí pod svým jménem Mick Schumacher. A zatímco kariéru pilotů jako jsou Pascal Wehrlein nebo Esteban Ocon řídí tým F1, Schumacherovy záležitosti spravuje jeho manažerský tým kolem Sabiny Kehmové, která se starala už o Michaela. Výhodou je, že Schumacher může vlastně již během příštího roku jednat s jakýmkoli týmem, také v závislosti na tom, jak se stáje vypořádají s novými pravidly pro rok 2017, a který z nich tedy bude mít nejlepší perspektivu pro následující léta. Přinejmenším do roku 2020, do kdy jsou platná pravidla kolem pohonných jednotek.

A zmínili jsme trend uspíšit vstup do F1, který je tím spíš pochopitelný, protože je proveditelný – nevyvinutým chlapcům zjevně nedělá potíže pilotovat moderní vůz F1. A zůstávat v nižších sériích typu GP2 je tak (zbytečně) drahé, protože to prostě není nutné. Hodně bude záležet na Schumacherových výsledcích v seriálu Euro F3, ale pokud budou vynikající, není důvod vyloučit scénář, že by se jméno Schumacher do velkých cen F1 mohlo vrátit již se sezonou 2018.

Diskuse k článku

Napsat komentář