Alonsova Toyota má výhodu dvanáctiválcového motoru

Jestli se Alonsovi nedaří ve formuli 1 vybírat ty správné týmy, ve vytrvalostních závodech WEC asi nemůže udělat chybu. Ve třídě LMP1 totiž z továrních týmů závodí jen Toyota a ta má díky své hybridní technologii obrovskou výhodu. Ta představuje náskok až několika sekund na kolo. Také proto pořadatelé sezony WEC 2018/19 předepsali omezující pravidla. Otázkou ale je, zda přinesou kýžený úspěch: aby privátní týmy LMP1 mohli s Toyotou bojovat za vyrovnaných podmínek.

1 Štítky: Fernando Alonso Toyota WEC Zveřejněno 25. 04 2018 — GPF1.cz

Privátní týmy LMP1 budou mít o 68 % více energie ze spalovacích motorů než Toyota, se kterou bude Fernando Alonso usilovat nejen o zisk titulu mistra světa, ale také vítězství v závodech 24 hodin Le Mans 2018 a 2019.

Pořadatelé (FIA a Automobile Club de l’Ouest) zvýhodnili provozovatele privátních LMP1 týmů souborem pravidel, který nese název Equivalence of Technology (EoT). Privátní týmy mají k dispozici 210MJ (joul – jednotka energie) na úsek odpovídající jednomu kolu okruhu v Le Mans. Vůz Toyota TS050 HYBRID bude mít jen 124,9 MJ, plus 8 MJ z baterií. Toyota má omezený průtok paliva na 80 kilogramů za hodinu, privátní týmy na 120 kg/h. Během loňského závodu Le Mans stavěla Toyota každých 14 kol, letos to bude 11 kol.

Jezdci kvůli Alonsovi kritizují sobecký přístup vedení seriálu

Během testů na Paul Ricard Toyota tato pravidla nerespektovala a byla o 4,4 sekundy rychlejší než nejbližší vůz LMP1. Mikhail Aleshin z týmu SMP Racing výhodu Toyoty přirovnal k tomu, jako kdyby současný vůz F1 dostal dvanáctiválcový twin-turbo motor.

„Umíte si představit, že jeden tým v F1 najednou dostane motor V12 twin-turbo, bez jakéhokoli limitu na počet motorů? Jak to asi dopadne? Myslím, že ani Toyota nebude chtít vyhrát s náskokem tří kol. Není to ani zajímavé pro nás a není to dobrá podívaná,“ řekl Aleshin.

Pokud by po aplikaci EoT byly soukromé vozy LMP1 rychlejší než Toyota, pořadatelé WEC připouštějí penalizování netovárních týmů.

Alonso po testu Le Mans odmítl hovořit s novináři

Diskuse k článku

Napsat komentář