Motorsports / Formula 1: World Championship 1989, Ayrton Senna (BRA, McLaren) *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI / Paolo D'Alessio +++

Alonso: Éra Senny a Prosta by dnes byla považována za nudnou

Formule 1 zažila svá nejlepší léta na začátku nového tisíciletí. Naopak opěvovaná éra charakterizovaná rivalitou Ayrtona Senny a Alaina Prosta by dnes fanouškům připadala nudná. Takový je názor dvojnásobného mistra světa F1 Fernanda Alonsa. „V té době byla formule 1 velice nudná,“ řekl Španěl. „Když se dnes podíváte na závod z let 85, 88 nebo…

6 Štítky: Alain Prost Ayrton Senna Fernando Alonso Zveřejněno 8. 01 2017 — Pavel Fabry

Formule 1 zažila svá nejlepší léta na začátku nového tisíciletí. Naopak opěvovaná éra charakterizovaná rivalitou Ayrtona Senny a Alaina Prosta by dnes fanouškům připadala nudná. Takový je názor dvojnásobného mistra světa F1 Fernanda Alonsa.

„V té době byla formule 1 velice nudná,“ řekl Španěl. „Když se dnes podíváte na závod z let 85, 88 nebo 92, prospali byste ho, protože to byly dva mclareny, čtvrtý v pořadí dostal kolo a mezi všemi vozy byl rozestup 25 sekund. Deset aut závod ani nedojelo, protože se spolehlivostí to bylo tak, tak.

Co se týče televizních čísel, počty fanoušků klesají, tak jako tomu bylo v těchto nudných letech v osmdesátkách, kdy Senna, Prost a další šetřili palivo, šetřili pneumatiky a podobné věci.“

Nejzajímavější roky formule 1 podle Alonsa zažila na začátku nového tisíciletí, tedy mimo jiné v době, kdy on sám vybojoval své mistrovské tituly. „Myslím, že formule 1 hodně dospěla,“ řekl o této éře Alonso. „Na začátku tisíciletí přišla do formule 1 řada automobilek, BMW, Toyota a přicházela také spousta lidí. Televizní čísla a počty diváků byly na maximu.

Otevřeli jsme formuli 1 novým zemím, závodili jsme v Koreji, závodili jsme v Indii, závodili jsme v Singapuru, měli jsme dva závody ve Španělsku, a to byl ten vrchol. A asi jsme tu situaci nepochopili. Náklady byly velice vysoké, F1 byla plná technologie, některé automobilky odešly.“

F1 měla podle Alonsa v minulém desetiletí všechno - rychlé vozy, automobilky i diváky

F1 měla podle Alonsa v minulém desetiletí všechno – rychlé vozy, automobilky i diváky

Alonso si také myslí, že když závodník opustí formuli 1, lidé se na něj začnou dívat v lepším světle. „Když přestanete závodit, stane se z vás idol, ale když jste závodili, byli jste kritizování,“ řekl. „Když přestanete závodit, jste fantastičtí, stalo se to Felipemu (Massovi), (Marku) Webberovi. Jezdci z 80. let, jsou to velcí šampioni. A z této generace (Lewis) Hamilton, (Sebastian) Vettel, ti budou idoly pro současné děti na motokárách.“

Španěl si zároveň postěžoval na současnou formuli 1. Její technologie totiž kvůli filosofii pravidel není využívána na maximum. „Zdroje, rozpočty těchto týmů, technologie, které používáme, umožňují těmto vozům být fantastickými stroji a možná jít za hranici fyziky, kterou lidská bytost respektuje. Tenhle pocit ale nemáme. Máme auto, které je příliš pomalé a nemá žádnou přilnavost. Sedíme tedy ve formulovém voze, ale cítíme se jako v GTčku.“

Alonso však věří, že s příchodem nových technických regulí, které vstupují v platnost v letošní sezóně, bude formule 1 opět zajímavější a náročnější: „Myslím, že to přinese to vzrušení z jízdy a požitek z jízdy, protože budeme cítit tu přilnavost a budeme moci v zatáčkách tlačit.“

Čtěte dále: Ecclestone: Silverstone nechceme ztratit, ale jsou i jiná řešení

Diskuse k článku

  1. LoebFan 10.1.2017 (19:04)

    TomysF1 LoebFan Kdykoliv Tome 🙂 Někdy se sice lišíme, ale jinak Ti fandím. Na Tobě je totiž vidět jak miluješ svou práci. A takových lidí si vážím i když někdy nesouhlasím.. 🙂 Takže se těším na názor 🙂 Sorry ta tykačka, ale mám dnes nějak lepší náladu a myslím že jsme tak podobně starý.. 🙂 At se daří v roce 17.

  2. Milan27 10.1.2017 (6:31)

    V každé éře se našel někdo, kdo vymyslel nějaké řešení, které mu před ostatníma dávalo výhodu a díky které více, či méně dominoval. V tom se vůbec nic nezměnilo. Na tohle, si myslím, existuje jediný lék, zafixovat pravidla na delší čas např. 10-12 let, nechat možnost vývoje ve stanovených limitech a čas to srovná. Ale jinak taky s Alonsem souhlasím, dobře si pamatuji, že už většinou od čtvrtýho místa dál ztráceli všichni kolo a víc…

  3. TomysF1 9.1.2017 (22:31)

    LoebFan Jsem velmi poctěn tímhle podnětem, opravdu upřímně! A přemýšlím o nějaké reakci od první minuty, co to Alonsovo vyjádření spatřilo světlo světa. Na žádost velmi rád zareaguji, ale je to velmi složité téma, a tak si vyžádá určité rozvahy. Každopádně moc děkuji za zájem, moc mě potěšil a děkuji.

  4. LoebFan 9.1.2017 (19:54)

    Tady si dovolím požádat o názor Tomáše Richtera.. Z té doby pamatuje velmi málo, jestli vůbec něco, takže je odkázán na zpětná videa a literaturu.. Přesto by mě jeho názor docela zajímal.. Díky.

  5. LewisFan 8.1.2017 (17:11)

    Také s Alonsem výjimečně souhlasím. Senna a Prost bylo jako Red Bull 2010-2013. A vícedruhové pneumatiky jsou taky skvělý nápad. Větší rychlost celkově, to je to, co F1 potřebuje.

  6. villonso 8.1.2017 (16:26)

    Tentokrát s Alonsem nemohu než souhlasit, až na to, že F1 nejvíce zatraktivnilo DRS a vícedruhové pneumatiky Pirelli. Právě to, s ohledem na to, že předjíždění přestalo být tak obtížné, umožnilo realizovatelnými agresivnější strategie (o více zastávkách v boxech) s měkčími pneumatikami – rozdílné směsi do F1 přineslo Pirelli. A ano, éra Senny a Prosta by dnes byla velice nudná. Zlatá éra F1 podle mne začala okolo počátku 10. let 21. století a trvá podnes. A já věřím, že bude pokračovat dál. (možná by F1 pomohly závody s větším množstvím odstoupení ze závodu)

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.