Aerodynamika byla loni důležitější než kdy dřív, míní šéf týmu Mercedes Lowe

Paddy Lowe je přesvědčený, že klíčem k úspěchu v éře nových pohonných jednotek byla aerodynamika.

Štítky: Aerodynamika Mercedes Zveřejněno 6. 01 2015 — Jan Pastorek

Paddy Lowe je přesvědčený, že klíčem k úspěchu v éře nových pohonných jednotek byla aerodynamika.

Motor Mercedes používaly loni kromě Mercedesu také stáje McLaren, Force India a Williams, ovšem továrnímu týmu se ani zdaleka nevyrovnaly. Lowe má o důvodech jasno.

„Hodně diskuzí o nových pravidlech se vedlo o pohonných jednotkách, ale nakonec byla důležitější než kdy jindy aerodynamika,“ řekl pro Autocourse. „Zabudování pohonné jednotky do vozu při minimálních dopadech na aerodynamiku je důležitější než dřív, ne méně důležité.“

Čím kompaktnější pohon, tím méně objemná záď vozu a menší odpor vzduchu. „Značná část toho byla dána efektivností chlazení, které jsme dosáhli. Dosáhli jsme jí krok za krokem, posouvali jsme efektivnost každé části chlazení, a to přinese menší velikosti,“ vysvětloval Lowe.

Ale nešlo jen o co nejlepší aerodynamiku zádě.

„Zavěšení předních kol bylo velkou součástí aerodynamické výkonnosti a na tom projektu jsme začali pracovat někdy v červnu nebo červenci 2013,“ řekl Lowe k unikátnímu řešení Mercedesu s kompaktním spodním ramenem ve tvaru Y.

 

Diskuse k článku

Napsat komentář