Manor

Zveřejněno 27. 04 2014 — Jan Pastorek
Licence: britská
Sídlo: Banbury, Velká Británie
Jezdci: Pascal Wehrlein, Rio Haryanto
Motor: Mercedes
První závod: GP Austrálie 2012
Tituly: -
Oficiální stránka: -
Sociální sítě:
Statistiky: GPGuide

Marussia, anglo-ruský tým se sídlem v britském Banbury, patří mezi novější tymy formule 1, které do této soutěže vstoupily v roce 2010. Původně stáj vystupovala pod jménem Virgin Racing, jméno Marussia získala až v roce 2012, a to díky ruské automobilce, která ji na konci roku 2010 koupila.

Premiérová sezona ve formuli 1 se v týmu Virgin Racing nesla v duchu nespolehlivosti. Tým měl, stejně jako zbylí dva nováčci sezony 2010, problémy s technikou, navíc ve snaze vylepšit auto nikdy nepoužíval aerodynamický tunel. V šampionátu sice skončil poslední, ale i tak se o něj na konci sezony začala zajímat ruská automobilka Marussia.

Do sezony 2011 tým vstoupil už jako Marussia Virgin Racing a původní jezdecké složení Timo Glock a Lucas di Grassi změnil na Timo Glock a Jérôme d’Ambrosio. V šampionátu si však nijak nepolepšil, opět skončil poslední.

V roce 2012 už jméno Virgin vymizelo z názvu stáje úplně. Timo Glock v Marussii zůstal, na místo jeho týmového kolegy tentokrát usedl Charles Pic. Konkurenceschopnost týmu se sice o něco málo zlepšila, ale v šampionátu mu opět patřila poslední příčka. Marussia však nově začala spolupracovat s McLarenem.

Rok 2013 skutečně přinesl zlepšení. Nejbližšímu soupeři Caterhamu se navíc nedařilo, takže Marussia na konci sezony poprvé slavila desáté místo v šampionátu. Pro rok 2014, tedy éru nových technických regulí, se ruský tým rozhodl spojit své síly s Ferrari a do role jezdců jmenovat duo z předešlého roku, tedy Julese Bianchiho a Maxe Chiltona.

Sezóna 2014 ale byla pro tým velmi nešťastná, i když získal své první body v Monaku. Jules Bianchi se velmi vážně zranil v Grand Prix Japonska a tým v závěru roku dostihly finanční potíže, poslední tři závody vypustil a zkrachoval. Těsně před začátkem sezóny 2015 ho ale z insolvence vytáhl britský podnikatel Stephen Fitzpatrick a vrátil ho na startovní rošt.

Články