První týden testů nejrychlejším časem uzavřel Räikkönen

Závěrečný den na okruhu Catalunya se nesl v podobném duchu, jako ty předešlé. Mercedes se soustředil na nájezd kilometrů, a tak nejrychlejší čas připadl Kimimu Räikkönenovi ve Ferrari. Force India potvrdila pozici nejsilnějšího středopolaře. Tak a máme to za sebou. Teda my úplně ne, ale týmy formule 1 ano. První týden předsezonních testů je u konce…

2 Zveřejněno 25. 02 2016 — Josef Nekvinda

Závěrečný den na okruhu Catalunya se nesl v podobném duchu, jako ty předešlé. Mercedes se soustředil na nájezd kilometrů, a tak nejrychlejší čas připadl Kimimu Räikkönenovi ve Ferrari. Force India potvrdila pozici nejsilnějšího středopolaře.

Tak a máme to za sebou. Teda my úplně ne, ale týmy formule 1 ano. První týden předsezonních testů je u konce a už nyní lze udělat nějaké ty skromné závěry. Víme totiž, že náskok Mercedesu je stále markantní, i když se to v „první půli“ testů příliš neprokázalo. Jasné také je, že McLaren-Honda se potýká s celkem závažnými problémy, ačkoli se to tým snaží kamuflovat. No a v neposlední řadě se zdá, že tým Haas na tom, co do spolehlivosti, vůbec není špatně. Pojďme si ale shrnout průběh závěrečného dne testování na okruhu Catalunya pěkně popořadě.

Do toho nastoupil ve voze Force India opět Alfonso Celis a prakticky po celý den byl neviditelný. Tedy až na to, že si nakonec připsal třetí nejrychlejší čas. I dnes byla taktika týmu Mercedes naprosto jasná: dopoledne Hamilton, odpoledne Rosbeg. Oba se snažili, ostatně jako po celou dobu testů, odjet maximální počet kol, což se povedlo do puntíku. Brit odkroužil celkem 99 a Rosberg 86 okruhů. Jako první hranici sta okruhů protnul Kevin Magnussen na Renaultu a po tomto výkonu v této disciplíně předstihl parťáka Jolyona Palmera dvojnásob.

Technické problémy se pak navrátily do týmu McLaren-Honda, který sice Fernanda Alonsa hned po ránu stihl vyslat na trať, Španěl se ale po chvíli do boxů vrátil. Smutnou pravdou je, že už po zbytek dne nevyjel. Později tým vydal prohlášení, ve kterém specifikoval problémy na autě. Na vině bylo motorické vybavení, konkrétně jeho chladící systém. Trable, i když podstatně menší a diametrálně odlišné, měl i nováček v barvách Manoru, Rio Haryanto. Ten se stejně jako včera postaral o vyvěšení červených vlajek, a shodou okolností se mu osudnou stala opět zatáčka číslo 5. Celkem bylo dnešní testování přerušeno třikrát. O ta další se postarali Esteban Gutiérrez a Kevin Magnussen.

Ani dnes to z perspektivy časů nebyl žádný festival. Z tohoto pohledu karty nejvíce odkrylo Ferrari a Kimi Räikkönen, který zaznamenal nejrychlejší čas nejdříve krátce před obědovou pauzou a ten později i vylepšil, když nasadil ultra-měkkou sadu pneumatik. Slušně si na téže směsi počínal i Daniil Kvjat, nicméně jeho čas byl o 0,8 sekundy pomalejší, než v podání Fina a zařadil se tak až za něho. Na třetí pozici se umístil již zmiňovaný Celis. Mercedesy obsadily až sedmé, respektive osmé místo.

Průběh čtvrtého dne testů v Barceloně jsme sledovali on-line

Výsledky čtvrtého dne testů v Barceloně:

Výsledková listina

Okruh Den On-line přenos Výsledky
Barcelona 22. 2. 2016 odkaz odkaz
Barcelona 23. 2. 2016 odkaz odkaz
Barcelona 24. 2. 2016 odkaz odkaz
Barcelona 25. 2. 2016 odkaz odkaz
Barcelona 1. 3. 2016 odkaz odkaz
Barcelona 2. 3. 2016 odkaz odkaz
Barcelona 3. 3. 2016 odkaz odkaz
Barcelona 4. 3. 2016 odkaz odkaz

[wppa type=”content” album=”386″]Any comment[/wppa]

Diskuse k článku

Napsat komentář